خبرهای داغ:

برگزاری نشست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمانشاه

سومین نشست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمانشاه در سال جاری با حضور مسئول سازمان بسیج دانشجویی و جانشین بسیج دانشجویی استان و اعضاء شورا (متشکل از مسئولین و فعالین بسیج دانشگاههای سراسر استان) در راستای پیگیری مسائل و مشکلات بومی استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۷۵۶
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، صلاح الدین قره تپه، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان با اشاره به ضرورت شکل گیری فضای مطالبه گری سالم در استان، تصریح کرد: مطالبات به حق مردمی به خصوص در بحث معیشتی و اقتصادی و مبارزه و برخورد جدی با فساد و رانت خواری باید پاسخ داده شود.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان بابیان اینکه همان طور که رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی)  در این مدت اخیر بارها به مسئولین تذکر دادند؛ که مردم گله مندند و مسئولین نسبت به قضایایی که در کشور ایجاد می شود باید به مردم گزارش بدهند، بیان داشت: بالاترین معروف حفظ نظام اسلامی است، و دراین بین آنچه نظام را تضعیف می کند باید از بین برود و مطالبه گری از مسئولین در این راستا مصداق امربه معروف و نهی از منکر است.

 

قره تپه بیان داشت: قطعا مطالبه گری منطقی و بیان مشکلات و طرح انتقادات در یک فضای گفتگو محور می تواند نقش بسزایی در بروز ناآرامی و رفع مشکلات آحاد جامعه ایفا نماید.

 

وی در ادامه با اشاره به جمله معروف شهید بهشتی پیرامون رسالت دانشجویان، مبنی بر اینکه دانشجویان مؤذن جامعه هستند و اگر خواب بمانند نماز امت قضا می شود؛ بیان داشت: این قشر و تشکل های دانشجویی باید در امر مطالبه گری تخصصی از مسئولین پیشگام باشند.

 

این مسئول بابیان اینکه در این برهه، بی تفاوتی نسبت به معضلات جامعه، پرداختن به حواشی و سستی از تشکل ها و جریان های دانشجویی قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: تشکل های دانشجویی که خود را پیرو خط امام می دانند، باید آگاه باشند که خط امام خط مستضعفین و حمایت از محرومین و مبارزه با فساد و اشرافی گری و ظلم است.

 

قره تپه بر ضرورت حضور دانشجویان در بین مردم تأکید کرده و اظهار داشت: دانشجویان با حضور در جامعه و بین مردم با مشکلات آن‌ها آشنا شده و از طریق مطالبه گری مشکلات مردم و جامعه را حل نمایند.

 

در پایان نشست مقرر گردید در موضوعات مختلف کارگروه های تخصصی شکل گیرد. از جمله مشکلات اساسی که در استان وجود دارد می توان به مسئله آب، کشاورزی، عدم بهره برداری درست از منابع و معادن استان، عدم به کار گیری نیروهای بومی در پروژه های عمرانی و اشتغال زایی، مسئله گردشگری و تعطیلی و تعلیق کارخانه ها که منجر به بیکاری جوانان شده است و ...تشکیل شود.

 

بناست دانشجویان متناسب با رشته و علاقه خود در این کارگروه ها عضو شوند. همچنین از همه ی دانشجویان استان که علاقه مند فعالیت در این خصوص هستند دعوت می شود تا در این کارگروه ها عضو شوند تا از ایده ها و نظرات شان در این راستا بهره برده شود.

 

همچنین کارگروه رسانه ای تشکیل خواهد شد تا  مشکلات مردم را به گوش مسولین رسانده و وظیفه ی مطالبه گری که رسالت دانشجویی می باشد به انجام برسد.

 

در پایان از مسولین هم انتظار می رود تا در این راستا همکاری لازم را با دانشجویان بسیجی استان انجام دهند تا  به دور از سیاسی کاری با اقدامی انقلابی مشکلات مردم حل شود.

 

ارسال نظرات