خبرهای داغ:
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان خبر داد

آزادی 276 نفر با بدهی 24 میلیارد و 244 میلیون تومان در همدان

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: در استان همدان 276 نفر با بدهی 24 میلیارد و 244 میلیون تومان آزاد شدند.
کد خبر: ۹۰۲۲۹۵۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

آزادی 276 نفر با بدهی 24 میلیارد و 244میلیون تومان در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یدالله روحانی‌منش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از در سال گذشته 10 هزار و 579 نفر زندانی در کشور آزاد شد، اظهار کرد: در استان همدان 276 نفر با بدهی 24 میلیارد و 244 میلیون تومان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه با اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات توسط ستاد دیه 9میلیارد و 400 میلیون تومان از رقم 24 میلیارد تومان گذشت شده است، گفت: این میزان برای ما بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان شکات پرونده را بهترین حامی و یاری‌دهنده جمع‌آوری مبالغ برای آزادی 276 نفر دانست و تصریح کرد: 45 درصد از کل مبلغ بدهکاری زندانیان از طریق گذشت شکات بوده که از این مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به این افراد پرداخت کردیم.

وی به پرداخت 3 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک‌های بلاعوض برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از طریق ستاد دیه استان اشاره و عنوان کرد: مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز با کمک‌هایی که قضات دادگستری داشتند از طریق ستاد معرفی و به افراد تخصیص داده شد که کمک خوبی بود، چراکه به افرادی نمی‌توانستند اسنادی را فراهم کنند از طریق دادگستری برای آنها انحصار زده شده و با کمترین دغدغه برای گرفتن سند و یا آوردن ضامن مشکل برطرف شد.

روحانی‌منش گفت: سال گذشته تعهدی بین ستاد دیه کشور و در نهایت در استان‌ها با صندوق تأمینی خسارت‌ها بود که صندوق ها موظف شده بود تا اخر سال 96 کلیه کسانی که برای دیون رانندگی و تصاف زندانی شده به واسطه صندوق پراخت و آنها آزاد شوند که با پیگیری‌های انجام شده 29 اسفند همه آزاد شدند و سال جدید ما کسی را نداشتیم که به خاطر دیه جایم رانندگی در زندان باشد.

وی از زندانی 290 نفر در سال جاری به دلیل جرائم غیرعمد در زندان‌های استان خبر داد و یادآور شد: این افراد در حال حاضر در زندان به سر می‌برند که امیدواریم با کمک‌های خیرین به زودی شاهد آزادی این افراد باشیم.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از کمک 123 میلیونی خیرین به ستاد دیه استان در دو ماه گذشته اشاره و تاکید کرد: در 1.5 ماه نخست سال جاری 30 نفر با بدهی یک میلیارد و 900 میلیون تومان آزاد شدندکه این حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در ایام ماه مبارک رمضان کمک‌های خاصی به ستاد دیه شده به این نحو که به طور میانگین هر روز 5 تا 7 میلیون به ستاد کمک شده که صدا و سیما در این خصوص تاثیرگذار بوده و نقش خوبی ایفا کرد که جای قدردانی دارد.

روحانی‌‌منش با بیان اینکه در سال گذشته 700 میلیون تومان به ستاد دیه استان کمک شد، گفت: در سال جاری این رقم تاکنون 123 میلون تومان است.

وی به آزدای زندانی که در طول 5 سال با بدهی 400 میلیون در زندان به سر می‌برد اشاره و بیان کرد برای این پرونده در طی چند روز گذشته 20 میلیون به ستاد کمک و با گذشت 140 میلیونی شکات پرونده و اعطای وام تسهیلات به فرد زندانی این فرد طی دو روز گذشته آزاد شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه از ابتدای تشکیل ستاد دیه در استان، 110 نفر زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده است، گفت: طی پنج سال گذشته در استان یک هزار و 313 نفر با بدهی 100 میلیارد و 45 میلیون تومان آزاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه از تعداد یک هزار و 313 نفر فرد آزاد شده یک هزار و 258 نفر مرد و 55 نفر خانم است، عنوان کرد: از ابتدای تشکیل ستاد دیه زندانی، 320 پرونده دیه، 782 پرونده مالی، 182پرونده مهریه ،و 29 پرونده نفقه آزاد شده است.

روحانی‌منش با بیان اینکه در طول 5 سال گذشته 43 میلیارد تومان گذشت شکات را داشتیم، افزود: در این مدت 13 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با باز پرداخت 15 تا 2سال در راستای آزادی زندانیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 313 نفر زندانی در طول 5 سال گذشته با بدهی 100میلیارد و 45 میلیون تومان آزاد شده اند، گفت: مجموع پرداختی بلاعوض که از طریق ستاد دیه پراخت شده 11 میلیارد و600 میلیون تومان، مبلغ پرداختی شرکت‌های بیمه 11 میلیارد و 390میلیون تومان، اعسار به تقسیط 9میلیارد و 396 میلیون تومان، پرداختی صندوق تامین خسارت 11 میلیارد و 628 میلیون و نیز آورده یک هزار و 313 نفر زندانی آزاد شده یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه بیشترین پرونده‌هایی که با آن درگیر هستیم به دلیل مسائل مالی است، گفت: از روزی که سکه گران شده پرونده‌های ما بیشتر شده است.

وی میزان کمک‌های مردمی به ستاد دیه در استان طی سال جاری را 5 میلیارد تومان پیش بینی و خاطرنشان کرد: از مسئولین و مردم تقاضا داریم به ستاد کمک کنند چراکه تنها با کمک‌های جمع‌آوری شده و تسهیلات بانک‌ها می توانیم به افرا د زندانی کمک کنیم.

روحانی‌منش از برگزای جشن گلریزان در 25 ماه مبارک رمضان 20 خرداد خبر داد و یادآور شد: امیدواریم شاهد کمک‌های خوب خیرین در این مراسم باشیم تا افراد زندانی بتوانند به آغوش گرم خانواده برگردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات