مسئو ل فرهنگی دانشکده علوم پزشکی خمین:

دشمن به دنبال تضعیف اعتقادات و بنیان خانواده‌هاست

مسئو ل فرهنگی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: نقشه اصلی دشمن در جنگ فرهنگی، سست کردن اعتقادات و بنیان خانواده ها با دوری کردن از ارزش های اسلامی و فضایل اهل بیت(ع) است.
کد خبر: ۹۰۲۲۹۹۸
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ به مناسبت میلاد امام حسن(ع) با مشارکت پایگاه‌های مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) و اطهر 13 سپاه ناحیه خمین در محله احمدآباد این شهرستان با حضور پر شور مشتاقان اهل بیت (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی نجفی مسئول فرهنگی دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به مناقب و برخی از ویژگی‌های امام حسن(ع) گفت: کریم، سخاوتمند و بخشنده بودن امام حسن(ع) از ویژگی‌های خاص ایشان است و به این منظور لقب کریم اهل بیت(ع) نام گرفتند.

وی افزود: امام حسن(ع) عبد خدا بوده و کرم خدا بسیار بالاتر از عدل خدا است، این ویژگی کرم و بخشش در امام حسن(ع) وجود داشت.

مسئول فرهنگی دانشکده علوم پزشکی خمین خوش خلقی، صبر و حلم، احترام و ادب به پدر و مادر و یاد مرگ را از ویژگی های دیگر امام حسن(ع) دانست و اظهارکرد: در روایتی از پیامبر(ص) آمده است «اگر بخواهیم هر زیبایی را دریک شخصیت خلاصه کنیم نامش حس است و همچنین ایشان با خانواده، کودکان، همسایه ها و زیردستان با خوشرویی رفتار می کرد.»

حجت‌الاسلام نجفی افزود: صبر و حلم امام حسن(ع) در برابر مصیبت ها و مشکلات و جسارت هایی که به ایشان می شد، بسیار بالا بود و در برابر جسارت افراد، تبسم می کرد.

وی افزود: با توجه به این ماه مبارک رمضان است و هوا روبه گرمی پیش می رود و روزه دارای در این ایام با سختی همراه است، اما باید همانند اهل بیت(ع) با صبر و تحمل بیشتر، بر سختی ها پیروز شد.

مسئو ل فرهنگی دانشکده علوم پزشکی خمین در بخش دیگری از سخنرانی به معضلات و آسیب های اجتماعی، و از هم پاشیده شدن کانون خانواده ها اشاره و خاطرنشان کرد: نقشه اصلی دشمن در جنگ فرهنگی، سست کردن اعتقادات و بنیان خانواده ها با دوری کردن از ارزش های اسلامی و فضایل اهل بیت(ع) است.

گفتنی است در طول مراسم جشن، برنامه های شاد و مختلف توسط گروه هنری از اراک، سرود، نمایش و مولودی خوانی، قرعه کشی بین شرکت کنندگان و انتخاب 2 نفر با اهدای جایزه کمک هزینه سفرکربلا و 4 نفر کمک هزینه سفر مشهد مقدس برگزار شد.

همچنین  در راستای فرهنگ سازی و استفاده بیشتر در نامگذاری اسامی ائمه در نامگذاری فرزندان نوزاد، خانواده هایی که در سال گذشته و امسال در ایام میلاد امام حسن(ع) صاحب فرزند پسر شدند و اسم فرزند خود را منتسب به یکی از اسامی امام حسن(ع) نامگذاری کردند، از این خانواده ها تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات