مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی:

مردم و خیران تبریز 30 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان غیر عمد نیازمند کمک کردند

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پانزدهمین جشن گلریزان شب گذشته در تبریز برگزار شد، گفت: در این جشن 30 میلیارد کمک نقدی و تعهد مالی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد جمع آوری شد.
کد خبر: ۹۰۲۳۰۴۵
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رسول تقی پور اظهارداشت: 543 نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد در استان با بیش از 50 میلیارد تومان بدهی، چشم انتظار کمک خیران هستند.
وی با بیان اینکه 70 درصد کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان از طریق صاحبان صنایع تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: نیمی از 543 زندانی جرایم غیرعمد استان در زندان تبریز و مابقی در سایر شهرستان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند که بعد از تبریز، بیشترین زندانیان در شهرستان مراغه و کم‌ترین در شهرستان هشترود در حبس هستند.

مردم و خیران تبریز 30 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان غیر عمد نیازمند کمک کردند
تقی پور با اشاره به اینکه11 شهرستان بناب، مراغه، جلفا، هشترود، چاراویماق، عجب‌شیر، خداآفرین، مرند، اهر، میانه و بستان آباد در رابطه با برگزاری جشن گلریزان اعلام آمادگی کرده‌ بودند، گفت: در تعدادی از شهرستان ها این جشن برگزار شده و در بقیه شهرستان ها هم در روزهای آینده برگزار می شود.

مدیر ستاد دیه استان اصلی‌ترین ملاک جهت کمک ستاد دیه به یک زندانی جرایم غیرعمد را ناتوانی وی در پرداخت بدهی اعلام کرد و افزود: اگر بر دادگاه مسجل شود که زندانی(جرایم غیرعمد) نمی‌تواند بدهی‌اش را یکجا پرداخت کند، دادگاه در قالب دادخواست اعسار و تقسیط از وی حمایت می‌کند، این پروسه بسته به تصمیم دادگاه و شرایط زندانی انجام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار