سرپرست دفتر نظارت بر گمرگات استان بوشهر خبر داد

از سهم 90 میلیون تومانی ترخیص بدون عوارض کالا تا ترخیص 20 درصدی معافیت گمرکی

سرپرست دفتر نظارت بر گمرگات استان بوشهر گفت: هیات دولت در جدیدترین تصمیم خود، آیین‌نامه‌ای مصوب کرده که هر ملوان شناور تجاری سنتی در طول سال قادر خواهد بود تا معادل 90 میلیون تومان کالا، بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور کند.
کد خبر: ۹۰۲۳۱۴۰
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،  منصور بازیار صبح امروز در نشست با تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی استان بوشهر اظهار داشت: هیات دولت در جدیدترین تصمیم خود، آیین‌نامه‌ای مصوب کرده که هر ملوان شناور تجاری سنتی در طول سال قادر خواهد بود تا معادل 90 میلیون تومان کالا، بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور کند.

 وی افزود: بر اساس این مصوبه که به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود هر ملوان در طول سال می‌تواند 6 بار به خارج از کشور مسافرت و در هر مرحله تا 15 میلیون تومان کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی، وارد کشور کند.

سرپرست دفتر نظارت بر گمرگات استان بوشهر تصریح کرد: برای این که در حوزه تجارت خارجی بتوانیم هم‌چنان به عنوان استان اول کشور در بخش فعالیت‌های گمرکی قرار بگیریم، معافیت 20 درصدی تخفیف سود بازرگانی شامل حال فعالان اقتصادی استان در حوزه گمرکات می‌شود.

بازیار یادآور شد: از جمله فعالیت‌های خوب گمرک ایران و در کنار آن گمرکات استان بوشهر، فعال‌شدن آنها به سیستم جامع گمرکی است که هم اکنون 14 گمرک استان بوشهر از این سیستم که نقش اساسی در ارائه خدمات بهینه به تجار و کاهش تخلفات می‌شود بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: با استغاده از این سیستم، فرصتی خلق شده که تمامی فعالیت‌های گمرکی از ثبت سفارش تا خروج کالا از درب گمرکات، از طریق این سیستم هوشمند انجام می‌شود.

سرپرست دفتر نظارت بر گمرگات استان بوشهر بیان کرد: کاهش زمان فرایند اجرای ثبت تا ترخیص کالا، حذف صف‌های طولانی در کنار سلامت، دقت و سرعت انجام کار از مزایای سیستم جامع گمرکی است.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات