خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

کاهش 6 درصدی تلفات برق استان همدان طی 4 سال اخیر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: طی چهار سال اخیر مقدار تلفات انرژی برق استان به میزان 5.95 درصد کاهش یافته که این مقدار معادل 211 هزار و 811 مگاوات ساعت صرفه‌جویی در انرژی است.
کد خبر: ۹۰۲۳۷۷۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

کاهش 6 درصدی تلفات برق استان همدان طی 4 سال اخیرمحمدمهدی شهیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش تلفات استان اظهار داشت: اقدامات انجام شده در این خصوص به دو  دو بخش فنی و غیر فنی تقسیم می‌شود.

وی افزود: اقدامات فنی آن دسته از اقدامات عملی است که در راستای اصلاح و بهبود شبکه در راستای کاهش تلفات انجام می‌گیرد که شامل سه بخش اقدامات صورت گرفته برای  اصلاح ساختار شبكه، كنترل و اصلاح لوازم اندازه‌گيري مشتركين و سایر اقدامات می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اصلاح ساختار شبكه تصریح کرد: كاهش شعاع تغذيه فيدرهاي 20 كيلوولت، حذف و كاهش شعاع تغذيه پست‌هاي توزيع (با استفاده از ترانسفورماتور هاي كم تلفات و كوچك)، جايگزيني كابل خودنگهدار با سیم شبكه هوايي و توسعه استفاده از كابل خودنگهدار از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از كابل زميني بجاي شبكه هوايي، اصلاح سطح مقطع شبكه‌های فشار ضعيف و فشار متوسط كنترل، و اصلاح ولتاژ انتهاي فيدر نیز از دیگر اقدامات اجرایی در بخش اصلاح ساختار شبکه است.

شهیدی عنوان کرد: در حوزه كنترل و اصلاح لوازم اندازه‌گيري مشتركين نیز واگذاري انشعابات به مشتركين به صورت ولتاژ اوليه، نصب كنتورهاي مشتركين روي پايه يا استفاده از تابلو تجميع (خارج از دسترس مشترک)، تعويض و جايگزيني كنتورهاي معيوب، تست و بازرسي کنتورها و نصب كنتور براي تمام مصرف‌كنندگان فاقد كنتور انجام شده است.

به گفته وی انتخاب و جايگزيني CT متناسب با مصرف مشترك، نصب كنتورهاي مرجع قابل قرائت از راه دور در خروجي پستهاي توزيع، نصب كنتورهاي AMI با اولويت مشتركين با تراكم بار بالا و ديماندي، تبديل يا جمع‌آوري برق‌هاي غيرمجاز، نصب کنتور مرجع در مجتمع‌های تجاری و مسکونی و نقاط آلوده به برق غیرمجاز از فعالیت‌های اجرایی برای کنترل و اصلاح لوازم اندازه‌گیری به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: پیگیری جذب سرمایه‌گذار و نصب مولدهای تجديدپذير با ظرفيت كم در محل مصرف، كنترل و اصلاح توان راكتيو شبكه با نصب خازن و اصلاح اتصالات سست نیز از دیگر اقدامات در راستای کاهش تلفات بوده است.

وی با اشاره به اقدامات غیرفنی گفت: اقدامات غیرفنی شامل پیگیری‌های صورت گرفته در مورد برق‌های غیرمجاز، قرائت به موقع کنتورها و ساماندهی و کنترل وضعیت قرائت است که به طور مستقیم در تلفات شرکت موثر است.

شهیدی عنوان کرد: جلسه با مامورین قرائت در واحدهای اجرایی به طور مستمر، تشکیل کمیته‌های کاهش تلفات در واحدهای اجرایی و پیگیری کاهش تلفات، تعویض کنتورهای معیوب و تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز از جمله اقدامات غیرفنی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: محاسبه و تحلیل انرژی تحویلی، فروخته شده و تلفات انرژی به صورت مستمر و ابلاغ و انعکاس نتایج به مسئولین و واحدهای ذیربط جهت اطلاع، کنترل مستمر روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های کاهش تلفات و پیگیری تصویب طرح‌های کاهش تلفات از سوی دستگاه های بالادستی نیز از دیگر اقدامات بوده است.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در سطح استان میزان تلفات انرژی را از 16.7 درصد در سال 91 به 10.49 درصد در سال 96 کاهش دهیم.

شهیدی خاطرنشان کرد: همچنین در طول مدت چهار سال اخیر مقدار تلفات به میزان 5.95 درصد کاهش یافته است که این مقدار معادل 211 هزار و 811 مگاوات ساعت صرفه‌جویی در انرژی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات