خبرهای داغ:
یادداشت:

حرکت بر مدار سبک زندگی علوی

بعد از حضرت رسول (ص)، بالاترین تراز بندگی را باید در گفتار و سیره نورانی امام علی (ع) جستجو کرد و حرکت بر مدار سبک زندگی علوی، لازمه سعادتمندی دنیا و آخرت است.
کد خبر: ۹۰۲۴۴۱۵
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
حرکت بر مدار سبک زندگی علوی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله جمال الدین دین پرور: فرارسیدن بیست و یکم ماه رمضان و شهادت مظلومانه مولی الموحدین امام علی (ع) هرچند که موسم غم و اندوه محبان حیدر کرار (ع) و بلکه همه عدالت طلبان حقیقی دنیاست، اما از سوی دیگر، فرصتی است بس مغتنم تا دیگر بار به زندگانی نورانی امیرالمومنین (ع) و مولفه‌ها و شاخصه‌های کلیدی آن رجوع کرده و به ویژه با بهره گیری هر چه بهتر و بیشتر از فرمایشات حضرتش و به تبع آن الگوگیری از سبک زندگی علوی به قدر فهم و وُسع خود، ره توشه‌ای بیابیم برای این که انشاالله در دنیا و آخرت، انسانی سعادتمند و عاقبت به خیر لقب بگیریم.

البته تردیدی نیست که برای درک و دریافت حقیقت شخصیت امیرالمومنین (ع) لازم است بیش و پیش از هر مساله دیگری، پای گفتار نورانی رسول خدا (ص) و دختر بزرگوارشان فاطمه زهرا (س) بنشینیم تا اندکی بفهمیم که به راستی مولود کعبه که بود و چه مقام و منزلتی داشت.

امام علی (ع) بنا بر گفته این دو معصوم حقیقتاً مظهر تام و تمام صفات جمال و جلال الهی هستند که این مظهریت را در کلیه حرکات و سکنات و گفتار ایشان به منصه ظهور رسیده است.

به دیگر سخن هم از حیث خلقت نوری که ایشان دارند و ما نمی‌توانیم آن را تصور کنیم و نیز البته از جهت خلقت مادی، امیرالمومنین (ع) شخصیتی ممتاز و بی نظیر به شمار می‌روند، چه آن که در بحث خلقت مادی نیز حضرت از همان ابتدای دوران طفولیت ظاهری در دامان نبی مکرم اسلام رشد یافته و تا پایان حیات این دنیایی شان، زندگی سرتاسر موحدانه‌ای داشتند.

از سویی همین که حضرت تنها انسانی بوده‌اند که ولادتشان و شهادتشان هر دو در خانه خدا عظمت فوق تصور اول مظلوم عالم است.

نکته حایز اهمیت دیگر درباره زندگانی امام علی (ع)، توجه به بُعد خدامحوری و خداگرایی ایشان در همه عرصه‌ها و بندگی خالصانه در برابر ذات احدیت است و این که در زمان حیات نورانی پیامبر اعظم (ص) کاملاً تابع فرمایشات ایشان بوده و ولایت مداری را از این منظر به نقطه اوج خود رساندند.

امیرالمومنین (ع) در سرتاسر عُمر نورانی خویش چه در زمینه شئون فردی و چه شئون مهم اجتماعی، بر محور حق و حقیقت بودند، تا آن جا که پیامبر اکرم (ص) در کلامی جاودانه و بسیار پرمعنا در وصف وصی خویش فرمودند: "علی مع الحق و الحق مع علی".

مولی الموحدین علی (ع) همچنین با رسول الله (ص) در همه فضایل مشترک بودند به جز بحث نبوت و اساساً نظام اسلامی و قرآن و دین با فداکاری‌های امیرالمومنین (ع) در پرتوی تبعیت از پیامبر رحمت شکل گرفت و قوت یافت و در این میان امیرالمومنین (ع) برپایه آیه مبارکه سوره واقعه مصداق بارز "السابقون السابقون" بوده و هستند.

همه این‌ها نشان می‌دهد که بعد از حضرت رسول (ص)، بالاترین تراز بندگی را باید در گفتار و سیره نورانی امام علی (ع) جستجو کرد و حرکت بر مدار سبک زندگی علوی، لازمه سعادتمندی دنیا و آخرت است.
ارسال نظرات