خبرهای داغ:

اینکه در کدام خط و جبهه هستیم جزو دین‌داری محسوب می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دینداری فقط در دین داری فردی و عبادت و تلاوت قرآن و نماز خلاصه نمی‌شود، رویکردهای اجتماعی ما بسیار مهم است و اینکه در کدام خط و جبهه هستیم جزو دینداری ما محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۵۰۹۲
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
اینکه در کدام خط و جبهه هستیم جزو دین‌داری محسوب می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در مراسم جزءخوانی قرآن کریم که در شبستان حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به آیه ۲۸ سوره ص. اظهار داشت: اگر قیامتی نباشد معنی آن این است که مؤمنین و گناهکاران یکسان هستند، روز قیامت خداوند به اعمال مومنان و گناه بدکاران رسیدگی می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان مؤمن و فاسد در برابر خدا یکسان نیستند، تصریح کرد:در دنیا امکان پاداش مومنان و محاکمه گناهکاران وجود ندارد، غاصبان حق اهل بیت (ع) و دژخیمان رژیم صهیونیستی ظلم زیادی کردند و مجازات آن‌ها در دنیا ممکن نیست و در روز قیامت به جزای اعمال خود می‌رسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند به پیامبر (ص) فرمود: برخی از پیامبران بزرگ ما نظیر ابراهیم و اسحاق و یعقوب را یاد کن، آن‌هایی که به فکر دیگران بودند و راز موفقیت آن‌ها این است که خالص بودند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) تصریح کرد: از رسول خدا سؤال شد از همه مؤمنین زرنگ‌تر چه کسی است که فرمود: کسی که از همه بیشتر یاد مرگ باشد و خود را برای این سفر آماده کند.

مفسر قرآن کریم با قرائت آیه ۱۷ سوره زمر گفت: خداوند به بندگان خود بشارت می‌دهد، آن‌ها کسانی هستند که از طاغوت و عبادت طاغوت فاصله گرفته و به خدا توجه کردند.

حاج ابوالقاسم عنوان کرد: دینداری فقط در دین داری فردی و عبادت و تلاوت قرآن و نماز خلاصه نمی‌شود، رویکرد‌های اجتماعی ما بسیار مهم است و اینکه در کدام خط و جبهه هستیم جزء دین داری ما محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۲۰ سوره زمرخاطر نشان کرد: خداوند در این آیه اشاره به خانه‌های بهشتیان می‌کند و از زیرخانه‌ها نهار‌هایی جاری است و این فقط یکی از وعهده‌های خداوند است.

استاد حوزه علمیه افزود: خانه‌هایی که از درون آن می‌توان به راحتی بیرون را مشاهده کرد و کسانی ساکن این خانه‌ها می‌شوند که سخنان پاکیزه‌ای به زبان آورده و اهل اطعام دیگران باشند و به دیگران با صدای بلند سلام کرده و شب‌ها در لحظه‌ای که مردم در خواب غفلت هستند اهل نماز و عبادت باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار