خبرهای داغ:
آیت‌الله سبحانی:

ریشه کنی فساد در زمان امام زمان (عج) نیازمند کادرسازی است

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعتقاد به امام مهدی (عج) در انسان روح نشاط و فعالیت ایجاد می‌کند گفت: از بین رفتن فساد در زمان امام زمان (عج) نیاز به مقدمه سازی و نیروسازی برای این امام معصوم دارد.
کد خبر: ۹۰۲۵۸۵۰
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
ریشه کنی فساد در زمان امام زمان (عج) نیازمند کادرسازی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به روایات اسلامی در خصوص امام مهدی (عج) اظهار کرد: روایات مذاهب اسلامی در خصوص این امام معصوم، صحیح است، عقیده انتظار کار پرور است و براساس روایات منتظر امام زمان (عج) همچون مجاهدی است که در رکاب رسول اکرم (ص) شمشیر می‌زند، همچنین براساس روایات افضل اعمال، انتظار فرج است.

وی ادامه داد: رسول اکرم (ص) در مدت ۱۰ سال توانست که شبه جزیره عرب را در اختیار عرب خود بگیرد، اما پس از پیامبر (ص) خلفای ظالم اموی و عباسی بر سر قدرت قرار گرفتند و این خلفا مانع از جهان گیر شدن اسلام شدند، به عنوان مثال ولید از خلفای اموی قرآن را تیرباران کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: از بین رفتن فساد در زمان امام زمان (عج) نیاز به مقدمه سازی و نیروسازی برای این امام معصوم دارد، اعتقاد به امام مهدی (عج) در انسان روح نشاط و فعالیت ایجاد می‌کند، به عنوان مثال اگر بدانیم مهمان بزرگی در خانه داریم، برای حضور او مقدمه سازی می‌کنیم تا بتوانیم پذیرایی مناسبی از آن مهمان داشته باشیم.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به دلایل سقوط بغداد به دست هولاکو اظهار کرد: دلیل سقوط این شهر به دست مغول‌ها، فساد خلیفه عباسی وقت بود، اما برخی مورخان دلیل سقوط این شهر را خیانت خواجه نصیرالدین طوسی از علمای شیعه آن عصر می‌دانند که اشتباه است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، اعتقاد به امام زمان (عج) را همت پرور دانست و تصریح کرد: علمای شیعه و سنی روایات دارای سند صحیح زیادی در خصوص امام مهدی (عج) نقل کردند و افرادی همچون ابن تیمیه، ذهبی، حاکم نیشابوری و ترمذی به صحت روایات در خصوص ظهور امام زمان (عج) اذعان داشتند.

وی ادامه داد: روزی خواهد آمد که فردی برای گسترش عدالت در عالم ظهور می‌کند و ظلم و ستم را از بین می‌برد، روایات زیادی ما را به آن روز وعده داده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مصداق کامل گسترش اسلام در زمان امام زمان (عج) است، البته گسترش اسلام در زمان پیامبر (ص) به یک معنا صورت گرفت و در آن زمان، عربستان و بخش‌های دیگری از جهان تحت لوای اسلام درآمد، اما هنوز اسلام به همه جهان منتقل نشده است و این اتفاق در آینده رخ می‌دهد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به رویداد‌های هنگام ظهور امام زمان (عج) اظهار کرد: در هنگام ظهور این امام معصوم، حضرت مسیح هم با ایشان است و به امام زمان (عج) اقتدا می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تفسیر المنار گرچه کتاب تفسیر خوبی است، اما حق کشی نسبت به شیعه در این تفسیر صورت گرفته است، به عنوان مثال تفسیر المنار بحث ظهور امام زمان (عج) را رد می‌کند و آن را موجب تنبلی و بطالت می‌داند، صاحب تفسیر المنار روایات مربوط به ظهور امام زمان (عج) را متناقض دانسته که این مساله با توجه به روایات فراوان و صحیح اشتباه است، همچون اعتیاد به ظهور امام زمان (عج) موجب فعالیت انسان می‌شود.
ارسال نظرات