خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه:

هنری ارزشمند است که در راستای اتحاد و دفاع از مظلوم باشد

امام جمعه پاوه بر حمایت از هنرهای ارزشی در جامعه تاکید کرد و گفت: هنری ارزشمند است که در راستای اتحاد، تعالی و دفاع از مظلوم بکار گرفته شود.
کد خبر: ۹۰۲۷۹۶۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از پاوه ، ماموستا قادر قادری  در همایش بزرگ دف نوازی سراج منیر که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه سراج به معنای چراغ و صفت رسول الله است، گفت: کلمه سراج در قرآن این واژه چهار مرتبه آمده است.

وی با اشاره به اینکه منیر یعنی آرامبخش، عنوان کرد: حال این سوال مطرح است خداوند منیر و سراج را به عنوان صفت پیامبر و خورشید در قرآن کریم آورده پس کدام مهم تر هستند.

وی ادامه داد:  انسان نصف خورشید را در طول ۲۴ ساعت می بیند و هر چقدر به خورشید هم نزدیک تر شود آزار و اذیت می شود و با هر وسیله ساده ای می تواند مانع رسیدن نور آن به خود شود.

 امام جمعه پاوه اظهارداشت: ولی نور وبرکت پیامبراکرم(ص)  در طول شبانه روز حاضر است و هرکس با اعمال و گفتار نیک خود می تواند به پیامبر نزدیک و در سپس به تقرب الهی دست یابد.

ماموستا قادری با اشاره به اینکه رسول الله (ص) سراج منیر و بالاتر از همه ستارگان است، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در قیامت، دنیا و هم در حیاتشان نور و رحمتشان همیشگی و برای تمام بشریت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کردستان به عنوان دیار علما و شعرا شناخته شده است، گفت: این منطقه جایگاه انسان ها وعالمان بزرگی در طول تاریخ بوده است.

وی با بیان اینکه کردستان جای علم و دانش و وفا بوده است، ادامه داد: مردم این منطقه برای حفظ دین وفرهنگ و پاسداری از وطنشان همواره در صحنه حاضر بودند و جان های زیادی را هم در این راه تقدیم کردند.

امام جمعه پاوه بیان کرد: هنر یعنی درک جمال و زیبایی و خداوند متعال در قرآن زیبایی و هنر خود را به مانشان می دهد.

ماموستا قادری با اشاره به اینکه هنر علم است، عنوان کرد: اگر هنر در حوزه های مختلف هم چون موسیقی راستای اتحاد، رشد وتعالی و دفاع از مظلوم باشد و حماسه مذهبی بسازد ارزش دارد و باید از آن حمایت کرد.

ارسال نظرات