نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروزه متاسفانه همین نفت نه تنها باعث عزت ما نشده که باعث ذلت ما شد و چشم طمع دشمنان را حریص کرد.
کد خبر: ۹۰۲۸۴۱۶
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با بسیج اساتید و اصناف استان مرکزی ضمن گرامیداشت شهدای اسلام به ویژه شهدای این ایام (شهید چمران و شهید بهشتی و یارانش) گفت: ماه شوال، ماه امام صادق(ع) است.

وی به شرایط کشور در دوران‌های تاریخی اشاره کرد و گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 250 سال تاریخ تلخ و پرفراز و نشیب را در کشور داشتیم و برنامه حکیمانه‌ای برای رشد و پیشرفت در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف نداشتیم تا بتوانیم با تکیه بر توان داخلی خودمان به موفقیت دست پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ریشه وابستگی‌های امروز را در ادوار گذشته تاریخی دانست و گفت: متاسفانه عدم توجه به بومی‌سازی تکنولوژی‌ها روز باعث شده که امروز چنین شرایطی را در کشور شاهد باشیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با یادآوری این موضوع که تمامی انقلابیون کشور از جمله امیرکبیر، شهید مدرس و ... دعوایشان همه بر این بود تا ما بر روی پای خود بایستیم و از درون حرکات خود را دنبال کنیم.

وی افزود: در دوران پر فراز و نشیب کشور، روزها و سال‌هایی بوده است که ایران جزو یکی از ملت‌های اثرگذار حتی در شرق و غرب عالم هم حضور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه بیش از صد و 10 سال قبل بود که اولین چاه‌های نفت در منطقه مسجد سلیمان کشف و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امروزه متاسفانه همین نفت نه تنها باعث عزت ما نشده که باعث ذلت ما شد و چشم طمع دشمنان را حریص کرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی سوء مدیریت‌ها تا پیش از پیروزی انقلاب اسلام نیز وجود داشت و قراردادهای ننگینی که در طول تاریخ با دولت‌های مختلف منعقد شده همگی تائیدی بر این ادعا است.

وی با تاکید بر اینکه بایستی در حوزه های مختلف خود صاحب تکنولوژی و فناوری باشیم، گفت: دانشگاه‌ها باید در خدمت صنعت و صنعت در خدمت دانشگاه‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از واردات بی‌رویه به کشور هم گلایه کرد و گفت: بایستی با تکیه بر توان داخلی و کاهش واردات بستر لازم برای ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم سازیم و روی پای خود بایستیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت تولیدات داخل و قطع وابستگی گفت: بایستی کیفیت تولیدات داخل افزایش یابد تا قدرت رقابت با کالاهای خارجی و نیز فرصت صادرات برای آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات