استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه آب و کشاورزی استان، با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان، گفت: گذر از این وضعیت، مدیریت جهادی را طلب می‌کند.
کد خبر: ۹۰۲۹۳۰۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، مجید خدابخش اظهار کرد: دشمنان باید بدانند که هیچ فاصله‌ای بین دولت و ملت ایران اسلامی وجود ندارد و با جنگ روانی سعی در مأیوس کردن ملت نداشته باشند.

وی اصلی‌ترین مخاطب تحریم‌ها را مردم دانست و افزود: شواهد نشان می‌دهد که وزارت خزانه‌داری امریکا به اتاق جنگ تبدیل شده است ، آن ها تلاش می‌کنند با سفر به کشورهای مختلف که با ایران ارتباط دارند آنها را به قطع همکاری با ایران قانع کنند و در کنار این مسائل امریکا سعی می‌کند تا با تبلیغات سو علیه کشورمان ملت را مأیوس کند اما مردم ما می‌دانند که اصلی‌ترین متضرر تحریم‌های آنها ملت است.

خدابخش وحدت و همبستگی را رمز موفقیت ملت ایران خواند و خاطرنشان کرد: ما تجربه ایستادن در برابر دشمنان را داریم ، مردم ما در برهه‌های حساس همیشه پشتیبان نظام و دولت بوده‌اند و امروز دولتمردان نیز با بهره‌گیری از تجربه سال‌ها بار دیگر با همراهی مردم از این موقعیت حساس نیز عبور خواهند کرد.

وی، با تأکید بر حضور تمام‌عیار بخش خصوصی در امور اقتصادی کشور گفت: تجربه ثابت کرده است که دولت‌ها نمی‌توانند کار اقتصادی انجام دهند بلکه آنها باید سیاست‌گذاری و حمایت گری را سرلوحه عمل خود قرار دهند ازاین‌رو امروز با حمایت کامل از بخش خصوصی در کنار آنها هستیم.

خدابخش اصلاحات در سیستم اداری کشور را ضروری عنوان و بیان کرد: برای گذر از شرایط حساس اقتصادی حاکم بر کشور رویه‌های جاری پاسخگوی نیاز کشور نیست ما نیازمند اصلاحات جدی در این عرصه هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توجه به امنیت غذایی را از اولویت‌های دولت برشمرد و تاکید کرد: بخش کشاورزی اصلی‌ترین حوزه اقتصاد و تولید کشور است و امروز امنیت غذایی را به  جد پیگیری می‌کنیم و متولیان این بخش باید با تمام توان برای تأمین به‌موقع نیازهای کشور اقدام کنند.

خدابخش خواستار ورود جدی اتحادیه‌های کشاورزی به تأمین نهاده‌های دامی در سطح استان شد و گفت: تأمین نهاده‌های دامی به‌منظور عدم اختلال درتکمیل زنجیره تأمین ضرورتی انکارناپذیر است ازاین‌رو انتظار داریم بخش‌های مختلف کشاورزی قابلیت ذخیره خود را تا حد توان افزایش دهند.

وی با تأکید بر اینکه استان آذربایجان شرقی از دیرباز در بخش‌های صنعت، کشاورزی، فرهنگ و ورزش در رده‌های بالا بوده است خاطرنشان کرد: امروز نیز با دوراندیشی تدبیر و با حوصله  باید تصمیمات به‌موقع اتخاذ شده و از هرگونه ریسک پرهیز کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها