مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر:

راهیابی دو تیم استان به مرحله بین المللی لیگ پایا

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگاران گفت: دو تیم دانش آموزی استان بوشهر از شهرهای کاکی شهرستان دشتی و برازجان شهرستان دشتستان به مرحله بین المللی یازدهمین لیگ علمی بین المللی پیشگامان ایران اسلامی (پایا) راه یافتند.
کد خبر: ۹۰۲۹۳۳۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مهراب کیانی اظهار کرد: تیم پایه ششم ابتدایی علوم پایه مدرسه آسیه کاکی از حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی الهادی (ع) این شهر با سرگروهی مریم شوقی یکی از دو تیم راه یافته به مرحله بین المللی این لیگ هستند که در مسابقات مقطع خود مقام دوّم کشوری را کسب کرده بودند.

وی افزود: تیم پایه دهم علوم تجربی مدرسه امام خمینی (ره) برازجان از حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی باقرالعلوم (ع) این شهر نیز با سرگروهی امیر مسعود صادقی نسب توانست در مسابقات مقطع خود مقام پنجم کشور را کسب کرده و به مرحله بین المللی این لیگ راه پیدا کند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان تصریح کرد: تعداد هر تیم اعزامی استان بوشهر به این مسابقات با احتساب سرگروه ۵ نفر است و قرار است مرحله بین المللی این مسابقات با حضور تیم های برتر کشوری و نمایندگان چندین کشور جهان در نیمه دوّم مرداد ماه امسال در تهران برگزار می شود.

کیانی تعداد تیم های شرکت کننده در استان در مرحله مقدماتی این دور از مسابقات را ۲۲۹ تیم عنوان و خاطرنشان کرد:این مسابقات در چهار مرحله مقدماتی، نیمه نهایی، کشوری و بین المللی برگزار می شود که از استان بوشهر ۷۹ تیم از مقطع ابتدایی، ۱۲۴ تیم از مقطع متوسطه مرحله اوّل و ۲۶ تیم از مقطع متوسطه مرحله دوّم در قسمت مقدماتی حضور داشتند که از این تعداد ۵۹ تیم به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقاء سطح تحصیلی دانش آموزان و آمادگی برای شرکت در کنکور سراسری و سایر المپیادها عنوان و اذعان کرد: مرحله جدید ثبت نام در این مسابقات از سال تحصیلی جدید آغاز می شود که دانش آموزان می توانند بعد از فراخوان جدید این مسابقات که از طریق آموزشگاه ها اطلاع رسانی می شود جهت ثبت نام به حوزه های مقاومت بسیج دانش آموزی شهر یا منطقه خود مراجعه کنند.

وی در پایان تأکید کرد: سال گذشته یک تیم از استان بوشهر در مرحله بین المللی این مسابقات حضور داشت که خوشبختانه امسال توانستیم در این بخش نسبت به سال گذشته رشد صد درصدی داشته باشیم و ان شاءالله که بتوانیم با برنامه ریزی های بهتر شاهد رشد بیشتری در مرحله دوازدهم این دوره از مسابقات باشیم.

لیگ علمی پایا به عنوان بزرگ ترین مسابقات علمی گروهی بین المللی دانش آموزی جهان اسلام برای یازدهمین سال متوالی با حضور بیش از 10 هزار تیم دانش آموزی در ایران در حال برگزاری است.

در این مسابقات دانش آموزان پایه های تحصیلی ششم ابتدایی تا دهم در رشته های علوم پایه، علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم کامپیوتر – برنامه نویسی و لیگ پژوهشی با هم به رقابت می پردازند.

این مسابقات به همت سازمان بسیج دانش آموزی و مرکز دانش پژوهان فردا اجرا می شود که در هفت دوره اخیر به صورت بین المللی برگزار می شود.

 

پایان خبر//

ارسال نظرات