خبرهای داغ:
سیدجواد اشرفی

سیاست کی‌روشی چاره میدان اقتصادی

کی‌روش به ما آموخت که باید برای پیشرفت و موفقیت به استعداد‌ها و توانمندی‌ها تکیه کنیم و کاری به اسم‌ها و شهرت‌های پوچ نداشته و از تک روی و باند بازی پرهیز کنیم.
کد خبر: ۹۰۲۹۹۴۴
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
سیاست کی‌روشی چاره میدان اقتصادی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، امروز همه جا بحث درباره تساوی ایران برابر پرتغال و بازی مفتخرانه یوز‌های ایرانی در برابر قهرمان اروپاست از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا معتبر‌ترین نشریات بین المللی.

شاگردان مرد پرتغالی با دانش دفاعی بالا توانستند برابر دو ابرقدرت فوتبال قد علم کنند و قهرمان قاره آفریقا را شکست دهند و نشان دهند که با دست خالی هم می‌توان مردانه ایستاد و مردانه جنگید و پیروز شد.

ملی پوشان ایرانی در حالی با ۴ امتیاز با جام جهانی وداع کردند که پرافتخارترین حضور ایران در مهمترین رویداد فوتبالی دنیا رقم خورد آن هم در شرایطی که مردم ایران با اوضاع نابسامان اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.

اگر از ضربه شدید رونالدو به پورعلی گنجی، ایستادگی جانانه بیرانوند مقابل ضربه پنالتی بهترین بازیکن جهان و حسرت شوت طارمی در آخرین دقایق که گل نشد تا ما را شب گذشته به خوشحال‌ترین مردم دنیا تبدیل کند بگذریم، یوز‌های ایرانی در جام جهانی به همه درس تکیه بر توان ایرانی، وحدت برای دستیابی به اهداف بزرگ و ایستادگی تمام قد در برابر قدرت‌های بزرگ را آموختند.

انصاری فرد با پنالتی مهار نشدنی اش در حالی دروازه پرتغال را باز کرد که اصلا یادش نبود نایک ایران را تحریم کرده؛ مگر فقط برای گلزنی نایک باید به پا کرده باشی، مگر برای رسیدن به هدف باید به فلان برند معتبر اروپایی یا آمریکایی دل ببندی؟

تیم ملی فوتبال در روسیه به جمع ۱۶ تیم و دور بعد صعود نکرد، ولی مردم ایران از فرزندان خود قدرشناسی جانانه‌ای داشتند و شب گذشته گرانی دلار و ارز، افزایش یکباره قیمت خودرو و خارج شدن دارو‌های پرمصرف از چتر حمایتی بیمه و... را به فراموشی سپردند و جشن اقتدار را در جای جای میهن برپا کردند.

در میان همه این هیاهوها، نام یک مرد که ایرانی نیست، ولی درس‌های زیادی به ما آموخته و توانسته نقش بسیار مهم در همه این موفقیت‌ها داشته باشد، بسیار به چشم می‌خورد و او کسی نیست جز کی‌روش پرتغالی؛ کاش بتوانیم در عرصه‌های غیرفوتبالی هم این درس‌ها را به کار بندیم.

کی‌روش به فوتبال ما آموخت که باید برای پیشرفت و موفقیت به استعداد‌ها و توانمندی‌ها تکیه کنیم و کاری به اسم‌ها و شهرت‌های پوچ نداشته باشیم؛ از تک روی و باند بازی پرهیز کنیم و با وحدت برای رسیدن به هدف، همه توان خود را به کار بگیریم.

مرد پرتغالی به ما یاد داد باید استعداد ایرانی را در هر کجای جهان است بشناسیم و به خدمت کشور در بیاوریم، از همه ظرفیت‌ها بهره بگیریم و برای هر شرایط سختی تاکتیک خاص خود را پیاده کنیم. جایی که نیاز است حمله کنیم و یورش ببریم و جای دیگر دفاع مقتدرانه داشته باشیم. کاش از کی‌روش در سیاست و اقتصاد هم درس بگیریم و نه در عرصه اقتصاد گل به خودی بزنیم و نه در عرصه مذاکرات سیاسی از پیش باخته باشیم.
سیدجواد اشرفی
ارسال نظرات