خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های استان قم مطرح کرد

جمع آوری ۷۰۰ میلیون تومان کمک مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

مدیرکل زندان‌های استان قم گفت: نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان از کمک‌های مالی مردم در ماه رمضان سال جاری در استان برای آزادی زندانیان غیر عمد جمع آوری شد.
کد خبر: ۹۰۳۰۳۴۸
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
جمع آوری ۷۰۰ میلیون تومان کمک مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی تهامی با اشاره به وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد در استان قم اظهار کرد: ۱۹۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان داریم که ۱۴۰ نفر از آن‌ها بدهی‌هایی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان دارند، بدهی زندانیان جرایم غیرعمد استان قم بیش از ۵۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان از کمک‌های مالی مردم در ماه رمضان سال جاری در استان قم برای آزادی زندانیان غیر عمد جمع آوری شد، همچنین در سال جاری شاهد پرداخت ۴۸۰ میلیون تومان وام‌های قرض الحسنه در استان برای آزادی این زندانیان بودیم.

مدیرکل زندان‌های استان قم افزود: سال گذشته در ماه رمضان، هر روز دو زندانی جرایم غیرعمد در استان آزاد شد و امسال هم امیدواریم که این اتفاق به صورت مستمر در استان قم بیفتد، در سال جاری تاکنون ۴۰ نفر از زندانیان غیرعمد در استان آزاد شدند و آزادی برخی از آن‌ها در حین برگزاری گلریزان در ماه مبارک رمضان در قم رخ داد.

تهامی روند آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان قم را مستمر دانست و تصریح کرد: سهمیه‌ای از کمک‌های جمع آوری شده از مردم در برنامه ماه عسل به استان قم داده می‌شود و با این سهمیه شاهد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان خواهیم بود. این زندانیان به دلیل مواردی همچون بدهی‌های مالی، مهریه، نفقه و دیه در زندان هستند و سعی می‌کنیم که زندانیان جرایم غیرعمد با بدهی کمتر از ۲۰ میلیون در سریع‌ترین زمان ممکن از زندان‌های استان آزاد شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان قم از جمله استان‌هایی است که شورای حل اختلاف در خود ستاد دیه تشکیل می‌شود و این شورا برای حل مشکلات زندانیان تلاش می‌کند، دو درصد از زندانیان استان از بانوان هستند.
ارسال نظرات