خبرهای داغ:
در دیدار مسؤولان و کارکنان حراست هلال احمر مطرح شد

توصیه‌های آیت الله علوی گرگانی به کارکنان جمعیت هلال احمر

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه اعضای هلال احمر از نظر مقام متفاوت هستند گفت: آن‌ها علاوه بر اینکه بر اساس وظیفه خدمت می‌کنند باید عاطفه را به کار بگیرند، زیرا محبت و نیت خیر نسبت به همنوع را نیز خداوند حساب می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۰۳۵۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
توصیه‌های آیت الله علوی گرگانی به کارکنان جمعیت هلال احمر
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان و کارکنان حراست ستاد جمعیت هلال احمر و دستگاه‌های تابعه اظهار کرد: اعضای هلال احمر انسان‌هایی بزرگ و دارای عواطف خاصی هستند و با عاطفه مردم‌داری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد فعال در این سازمان برای خدا و عاطفه انسانی کار می‌کنند بنابراین خداوند هر اندازه به این افراد پاداش دهد حق دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پیامبران آموزه‌های خداوند را به مردم منتقل می‌کنند گفت: خداوند تمام برنامه‌ها را زیر نظر دارد و بر اساس آن می‌خواهد به بندگان پاداش دهد و حتی به پنهان آگاه است. اگر اینگونه نباشد به مردم ظلم می‌شود و حق مردم ادا نمی‌شود.

وی یادآور شد: خداوند اشراف به همه موارد دارد و نیت انسان و آشکار و پنهان را می‌داند و نسبت به آنچه از ذهن عبور کرده نیز آگاه است.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) در سخنی فرمودند: یکی از لطف‌های خداوند به بندگان این بود که اجازه نداد اسرار درونی آن‌ها را کسی بفهمد.

وی با بیان اینکه خداوند با فضل و رحمت خود نسبت به بندگان رفتار می‌کند گفت: خداوند بندگان را بسیار می‌بخشد. اگر چنین نباشد یک بنده نیز نجات پیدا نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اعضای هلال احمر از نظر مقام متفاوت هستند بنابراین علاوه بر اینکه بر اساس وظیفه خدمت می‌کنند باید عاطفه را به کار بگیرند، زیرا محبت و نیت خیر نسبت به همنوع را نیز خداوند حساب می‌کند.

وی یادآور شد: اگر نیت خود را از عمل جلوتر قرار دهید و عاطفه را به کار ببرید خداوند اجر زیادی به شما می‌دهد.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: سلمان به بالاترین درجه ایمان رسید، زیرا حق افراد و امور را ادا کرد بنابراین باید سعی کنیم حق هر طبقه مانند امام، پیامبر رهبر، عالم، مجتهد، مردم و... را ادا کنیم و نگذاریم حقی ضایع شود.
ارسال نظرات