خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری همدانی:

قرآن باید وارد زندگی مردم شود/لزوم افزایش برنامه‌های تفسیر قرآن در رسانه ملی

یکی از مراجع تقلید گفت: باید قرآن وارد صحنه زندگی شده و عمل شود که متاسفانه اینچنین نبوده است؛ با تلاش مفسران و اساتید قرآن باید قرآن به عرصه زندگی عموم مردم وارد شود.
کد خبر: ۹۰۳۰۶۴۸
|
۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۱
قرآن باید وارد زندگی مردم شود/لزوم افزایش برنامه‌های تفسیر قرآن در رسانه ملی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پنج‌شنبه شب در اختتامیه طرح اعزام اساتید قرآن حوزه علمیه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه کسانی که در زمینه تفسیر قرآن گام برمی‌دارند کار بزرگ و مقدسی انجام می‌دهند اظهار کرد: باید تلاش شود در حوزه اساتید حداقل هفته‌ای یک جلسه تفسیر قرآن داشته باشند و تفسیر قرآن در حوزه ترویج یابد.

وی با بیان اینکه براساس روایات در دنیا همیشه فتنه وجود داشته است تصریح کرد: در آخرالزمان این فتنه‌ها بسیار بیشتر خواهد بود و باید مراقب آن‌ها باشیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ابتدای فتنه‌ها همیشه از هوا و هوس‌ها سرچشمه می‌گیرد گفت: از آنجائیکه فتنه‌ها از هوا و هوس سرچشمه گرفته پس با کتاب خدا مخالف است.

وی اضافه کرد: باید کاری شود که علاوه بر حوزه‌ها در صدا و سیما نیز در ساعات حساس تفسیر قرآن بیان شود؛ گاهی صدا و سیما ساعاتی نامناسب تفسیر قرآن را پخش می‌کند که نباید اینگونه باشد، تفسیر آیات قرآن باید چند جلسه در هفته در صدا و سیما به مردم اطلاع‌رسانی شود.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه قرآن از مجالس ترحیم به زندگی مردم وارد شده است تصریح کرد: باید قرآن وارد صحنه زندگی شده و عمل شود که متاسفانه اینچنین نبوده است؛ با تلاش مفسران و اساتید قرآن باید قرآن به عرصه زندگی عموم مردم وارد شود.

وی با بیان اینکه در فقه ما زیاد از قرآن استفاده نشده است اذعان کرد: در قرآن آیات فراوان داریم که باید درس شده و به مردم و طلاب ارائه شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه جلسات قرآن نباید صرف قرائت قرآن باشد و باید مفاهیم و مضامین قرآن نیز به مردم ارائه شود گفت: فق‌های ما نیز در استنباطات و تحقیقات خود به آیات قرآن توجه نکرده‌اند؛ جواهر در کتاب صوم از ابتدا تا پایان تنها یک آیه قرآن را ذکر کرده است و در وسائل‌الشیعه هم هیچ آیه‌ای از قرآن نیست.
ارسال نظرات