خبرهای داغ:
مدیرکل استاندارد استان قم خبر داد

۴۹ مورد نمونه‌برداری از واحد‌های لبنی در قم/مردم لبنیات صنعتی بخورند

مدیرکل استاندارد استان قم از ۴۹ مورد نمونه‌برداری از واحد‌های لبنی قم در سال گذشته خبر داد و گفت: مردم باید تا حد امکان از محصولات لبنی صنعتی استفاده کنند.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۶۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸
۴۹ مورد نمونه‌برداری از واحد‌های لبنی در قم/مردم لبنیات صنعتی بخورند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، منصور فرزانه با بیان اینکه در حوزه فرآورده لبنی سال گذشته ۴۹ مورد نمونه‌برداری، ۱۶ مورد بازدید فنی و یک مورد تعلیق صورت گرفته است اظهار کرد: استاندارد بر خلاف اداره بهداشت بر اساس قانون تنها به واحد‌های صنعتی لبنی نظارت می‌کند که از مواد اولیه تا محصول نهایی را دربرمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فرآورده‌های سنتی لبنی از نظارت استاندارد بهره‌مند نیستند یعنی حوزه مسؤولیت استاندارد واحد‌های صنعتی و تولید صنعتی فرآورده‌های لبنی است که ملاک استاندارد‌های ملی محسوب می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان قم با بیان اینکه مردم باید تا حد امکان از محصولات لبنی صنعتی استفاده کنند گفت: نماینده استاندارد به عنوان مدیر کنترل کیفیت و نماینده غذا و دارو به طور دائم نسبت به واحد‌های صنعتی نظارت دارد و میزان نظارت‌ها در این بخش بیش از واحد سنتی است.

فرزانه یادآور شد: نظارت در سطح بازار تنها منحصر به محصولات و تولیدات استان نیست بلکه هر آنچه که از سطح کشور در بازار قم عرضه می‌شود نظارت خواهد شد.
ارسال نظرات