خبرهای داغ:
مسؤول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه:

برنامه ۵ ساله همکاری حوزه و آموزش و پرورش تدوین می‌شود

مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه گفت: پیرو نشست مشترک مدیران ارشد حوزه و آموزش و پرورش که در واپسین روز‌های پایان سال ۹۶ صورت گرفت تا شهریور ماه برنامه پنج ساله همکاری حوزه با آموزش و پرورش آماده و ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۱۷۸۰
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
برنامه ۵ ساله همکاری حوزه و آموزش و پرورش تدوین می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا اظهارداشت: اسفند سال گذشته نشست مشترکی با حضور مدیران ارشد ستاد همکاری‌ها و معاونین وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه تشکیل و دستورالعمل‌هایی ارائه شد.

وی افزود: پیشنهاد دادیم برنامه‌ای پنج ساله از سوی هر دو نهاد ارائه شود که این مهم از اولویت‌های امسال حوزه است که تا شهریور ماه برنامه پنج ساله همکاری بر اساس طرح آمایش طبق اعداد و ارقام پیش نویس توسط حوزه ارائه می‌شود.

مسؤول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه بیان کرد: همچنین این مصوبات با پیگیری وزارت خانه در جلسات مشترک نهایی می‌شود تا بتوانیم از ابتدای سال آینده در قالب برنامه با اهداف کمی مشخص، با آموزش و پرورش همکاری کنیم.

وی در مورد خروجی نشست‌ها و همکاری‌ها دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسائل در سطوح کلی بحث می‌شود و امید است فعالیت‌های ستاد همکاری‌ها در قالب برنامه عملیاتی پنج ساله مشخص شود تا بهتر بدانیم در چه حوزه‌هایی، طبق نیاز آموزش و پرورش نیرو تربیت کنیم و به صورت عدد و رقم این کار انجام شود.

رجایی نیا اظهار کرد: احساس می‌کنم به صورت اهداف کمّی و کیفی کار‌های خوبی در ستاد صورت گرفته، اما آنچه مهم است وجود ظرفیت بالای حوزه است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم در این همکاری‌ها تعهداتی را حوزه و آموزش و پرورش عهده دار شوند و اگر قرار است برای آموزش و پرورش مثلا مربی تربیت کنیم تعداد و کیفیت کار مشخص شود.

رجایی‌نیا گفت: یکی از مشکلات آموزش عالی در کشور این است که نیرو بر حسب نیاز تربیت نشده و هر جا وظیفه تربیت نیروی انسانی داریم، باید دقیق کمّی سازی شود و همه نهاد‌های مسؤول پای کار بیایند تا اهداف مورد نظر محقق شود و متناسب با آن، استعداد‌ها سنجیده شوند.

وی افزود: یک دوره‌ای رشد جمعیت بالا بود و بدون توجه به اینکه در آینده چه روندی را می‌پیمایند بی حساب و کتاب در آموزش عالی و حوزه‌ها پذیرش انجام شده، اکنون که وارد دوره کاهش جمعیت شده‌ایم باید طبق نیاز‌های کشور حرکت شود، تا سرمایه‌ها هدر نرود.

مسؤول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه یادآور شد: یکی از کار‌های مهم گفتمان سازی است، ادعا نداریم کار‌های ما بی عیب است بنا بر این لذا از فضلا و طلاب و نخبگان انتظار می‌رود با طرح‌ها آشنا شوند و نظرات خود را ارائه دهند تا با ایجاد اندیشکده‌ای این نظرات را در سیستم برنامه ریزی حوزه قرار دهیم.
ارسال نظرات