خبرهای داغ:

مسئول جدید نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اسلام آباد غرب معرفی شد

با حضور مسئولین شهرستان مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان اسلام آباد غرب برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۳۳۰۷۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اسلام آباد غرب، با حضور مسئول امور روحانیون سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه و هیئت همراه، امام جمعه شهرستان، جانشین فرمانده سپاه اسلام آبادغرب و جمعی از مسئولین شهرستان، مراسم تودیع و تکریم حجت الاسلام جهانی و معارفه حجت الاسلام عزتی بعنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام آباد غرب در محل دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

 

 

سرهنگ قاسمی جانشین فرماندهی سپاه شهرستان اسلام آبادغرب در ابتدای مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بویژه 1280 شهید شهر شهیدان مرصاد، به مدعوین خیرمقدم عرض نمود.

 

وی در اهمیت رسالت نمایندگی ولی فقیه در سپاه، با اشاره به اصل 151 قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت:  حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب یکی از وظایف سپاه پاسداران می باشد و کسی که پاسدار این گنجینه گرانبها باشد، باید خودش دارای شرایط ویژه ای باشد و همین ویژگی ها باعث شده که سپاه از سایر نیروهای مسلح جهان متمایز باشد.

 

سرهنگ قاسمی  خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس سپاه تجهیزات نظامی خاصی نداشت اما این ویژگی ها باعث شد بدون توجه به عِده و عُده دشمنان با تکیه بر بنیه اعتقادی رزمندگان و ایمان به خدا پیروزی از آن رزمندگان اسلام باشد.

 

 وی با یادآوری اینکه؛ چشم امید تمام مظلومین عالم اول به خدا بعد به نظام جمهوری اسلامی و قوای مسلح انقلاب به ویژه سپاه می باشد، اظهار کرد: امروز تفکر بسیج و سپاه در تمام جهان گسترش یافته و ما شاهد هستیم که نیروهای مقاومت فلسطین با در دست داشتن تمثال امام(ره)، رهبری و فرمانده مردمی سپاه قدس سردار حاج قاسم سلیمانی در مقابل رژیم صهیونیستی مبارزه می کنند.

 

 

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان با اشاره به حکم  فرمانده معظم کل قول که به مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در سپاه ابلاغ کرداه اند، معظم له فرموده اند؛ ارتقای معنویت و بصیرت دینی ، تقویت روحیه جهادی  و انقلابی آحاد فرماندهان، پاسداران و بسیجیان و خانواه های آنان با بهره گیری از حوزه های علمیه با استفاده از روحانیون عالم و عامل و اثر گذار و هماهنگ با سیاست های ابلاغی و تعامل هم افزا با فرماندهی کل سپاه مورد انتظار است.

 

وی افزود: رسالت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صیانت از هویت اسلامی ، انقلابی ، ولایی و مردمی سپاه و بسیج است، نمایندگی محترم ولی فقیه در سپاه بایستی بر اساس این رسالت مهم، مشخص و تعیین کننده اسلام ناب مبتنی بر ولایتمداری ، انقلابی گری، داشتن روحیه جهادی ، با بصیرت، هوشمندی و آگاهی و دقیق بودن و همچنین فرهنگ جهاد فی سبیل الله را همانند خونی حیات بخش به بدنه و جان سپاه تزریق کند.

 

سرهنگ قاسمی به نمایندگی از  فرماندهی، پرسنل و بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان از زحمات حجت الاسلام جهانی تشکر و قدر دانی نمود و همچنین برای حجت الاسلام عزتی مسئول جدید این سمت آرزوی توفیق و سربلندی نمود.

 

در ادامه حجت السلام مهری امام جمعه شهرستان با اشاره به فرمایشات رهبری در جمع فرماندهان و نیروهای دانشگاه افسری امام حسین(ع) در خصوص آیات مورد اشاره در سوره آل عمران و سوره توبه، اظهار کرد: اگر شما (مسلمین) را خوشحالی پیش آید (دشمنان) از آن غمگین شوند، و اگر به شما حادثه ناگواری رسد خوشحال شوند. اما اگر شما صبر پیشه کنید و پرهیزکار باشید مکرر و عداوت آنان آسیبی به شما نرساند، که همانا خدا بر آنچه می‌کنید محیط و آگاه است.

 

 

 

 

وی افزود: انسان وقتی به ترجمه ظاهری این آیات نگاه می کند، انگار آیات قرآن بروز رسانی می شود، بعضی ها که فهم و درک ندارند تصور می کنند که قرآن مال 1400 سال پیش است.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: امروز ما در یک جنگ تمام عیار سیاسی و اقتصادی قرار داریم و هیچ کس نمی تواند آنرا انکار کند و دشمن با هر ترفندی به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و مردم است. ( مشروح کامل سخنان امام جمعه شهرستان در این لینک )

 

در این مراسم حجت الاسلام طاهری مسئول امور روحانیون سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، با بیان اینکه؛ هدف انقلاب ما طاغوت ستیزی است و طاغوتی که ب ما حاکم بود توسط امام (ره) شکسته شد، گفت:  انقلاب ما 5 مرحله دارد؛ انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی که در سال 57ذانقلاب اسلامی پیروز شد، نظام اسلامی هم تأسیس شد و اکنون در مرحه سوم تشکیل دولت اسلامی قرار داریم، چه بسا سالها طول بکشد تا دولت اسلامی ایجاد شود.

 

 

وی با بر شمردن برخی شاخص های دولت اسلامی گفت: در دولت اسلامی زر اندوزی و مال اندوزی نیست و ما می بینسم که اینچنین نیست، و برخی کارگزاران نظام ساده ترین و کوچک ترین مسائل ساده اسلامی را رعیات نمی کنند و شاهد هستیم کسانی که در زمان طاغت مبارزه کردند و زندان رفتند، الان دیگر انقلابی نیستند و وقتی روحیه انقلابی از مسئولین گرفته شود به جامعه سرایت می کند و بهتر است برای کسانی که نمی توانند پا به پای انقلابیون حرکت کنند در نقطه ای بایستند و مقابله نکنند.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به ممانعت خوارج از جنگیدن مالک اشتر در صفین، عنوان کرد: اگرمسئولین به انقلابی گری و رسیدن به نقطه اوج اعتقاد داشته باشند، شتاب ایجاد می شود ولی اگر معتقد نباشند باعث کندی حرکت انقلاب می شوند.

 

وی در پایان سخنان خود از زحمات حجت الاسلام جهانی تقدیر و تشکر نمود و برای حجت الاسلام عزتی آرزوی توفیق نمود.

 

در ادامه آیین تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان اسلام آباد غرب، حجت الاسلام جهانی با ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد دو ساله خویش از همکاری فرماندهی سپاه شهرستان، پایوران، امام جمعه و روحانیت انقلابی شهرستان تشکر نمود.

 

حجت الاسلام عزتی مسئول دفتر جدید نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان  نیز با بیان روایتی از امیرالمومنین علی (ع) به بیان ثواب منتظر واقعی که برابر شهادت در راه خداست، پرداخت و عنوان کرد: هر کسی مسئولیتی در این نظام بر عهده دارد اگر به درستی انجام دهد انشاءالله جزو منتظران واقعی قرار می گیرد.

وی از همه عزیزان انقلابی به ویژه امام جمعه شهرستان و پاسداران عزیز درخواست نمود که در عمل نمودن به این وظیفه خطیر انشاءالله وی را یاری نمایند.

 

گفتنی ست؛ حکم انتصاب حجت الاسلام عزتی و لوح تکریم حجت الاسلام جهانی توسط حجت الاسلام تیشه کنی قرائت گردید که  با حضور مسئول امور روحانیون سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، توسط امام جمعه شهرستان و مسئولین به وی تقدیم گردید.

 

ارسال نظرات