خبرهای داغ:

"مریم نگار" جوان 23 ساله را بلعید

جوان 23 ساله کرمانشاهی روز گذشته(جمعه) در رودخانه جیحون آباد دینور (مریم نگار) غرق شد.
کد خبر: ۹۰۳۳۱۳۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، بهمن پرورش غواص کرمانشاهی در خصوص این حادثه اظهار داشت: ساعت 16 روز گذشته (15 تیر) چهار جوان برای شنا به رودخانه جیحون آباد دینور(مریم نگار) می روند. متاسفانه یکی از این افراد به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا داخل رودخانه غرق می شود و سه همراه او که شوکه شده اند توان نجات او را ندارند.

پرورش تصریح کرد: به محض اطلاع پاسگاه «میانراهان» به محل مراجعه کردم و متاسفانه جسد جوان روی آب آمده بود و دیگر کاری نمی شد برای نجات او انجام داد.

این غواص کرمانشاهی با بیان اینکه این رودخانه چندان رودخانه خطرناکی برای شناگران نیست، گفت: متاسفانه اغلب شناگران به فنون شنا در رودخانه آشنایی ندارند و متوجه نیستند شنا در رودخانه و دریا متفاوت از استخر است.

وی افزود: همراهان این غریق هم کار عاقلانه ای انجام دادند، زیرا این امکان وجود داشت که با تلاش آنها برای نجات غریق خود آنها نیز در رودخانه گرفتار شوند.

پرورش با بیان اینکه تنها در سال جاری هشت غریق را از رودخانه های استان بیرون کشیده است، گفت: متاسفانه بسیاری افراد و بویژه جوانان هشدارها در خصوص عواقب شنا در رودخانه را جدی نمی‌گیرند و این می شود که هر از چندگاهی شاهد غرق شدن یکی از جوانان استان در رودخانه ها هستیم.

این غریق نجات از همه افراد خواست با توجه به فصل گرما به طور جد از شنا در آب رودخانه ها، سدها و دریاچه ها خودداری کرده و اطمینان داشته باشند تمام افراد غرق شده شناگران ماهری بودند که گمان می کردند هیچ گاه غرق نمی شوند.

وی افزود: غرق شدن در کوتاهترین زمان ممکن رخ می دهد و بیشتر افراد کاری از دستشان بر نمی آید، پس ترجیحا بهتر است افراد از شنا در رودخانه و سد به طور جد خودداری کنند.

 

ارسال نظرات