خبرهای داغ:
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) مطرح کرد

جذب خادم افتخاری برای حرم حضرت معصومه (س) / تقدیر از دختران نمونه قم در دهه کرامت

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: فراخوان جذب خادمان افتخاری خواهر و برادر در ۱۷ رده شغلی برای حرم حضرت معصومه (س) در ایام دهه کرامت اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۴۴۷۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
جذب خادم افتخاری برای حرم حضرت معصومه (س) / تقدیر از دختران نمونه قم در دهه کرامت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به سابقه دهه کرامت اظهار کرد: این دهه از دو دهه پیش به عنوان یک دهه شاد در آستان مقدس حضرت معصومه (س) مطرح شد، اهل بیت (ع) بزرگ‌ترین منادیان کرامت انسانی هستند و دهه کرامت اکنون به عنوان یک دهه فرهنگی در کشور شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: تمام ظرفیت‌های آستان مقدس حضرت معصومه (س) در دهه کرامت برای اجرایی شدن برنامه‌های این دهه در خدمت زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت (س) خواهد بود و در این ایام شاهد خدمت رسانی ۱۳ هزار نیروی انسانی در شیفت‌های چهارگانه به زائرین حضرت معصومه (س) خواهیم بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت از روز ۲۳ تیرماه با استقبال از خادمان آستان قدس رضوی و تعویض پرچم گنبد حرم حضرت معصومه (س) شروع می‌شود.

فلاحی با اشاره به زمان آغاز جشن دهه کرامت اظهار کرد: آیین افتتاحیه این جشن صبح روز ۲۴ تیرماه در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، همچنین در شب میلاد کریمه اهل بیت (س) شاهد اجتماع مردمی با محوریت هیأت‌های مذهبی در حرم مطهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: غبارروبی مضجع شریف حضرت معصومه (س) را در ایام دهه کرامت خواهیم داشت، همچنین برنامه‌های معارفی در این ایام در حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار می‌شود. برگزاری ویژه برنامه‌های مخصوص بانوان در ایام دهه کرامت در حرم حضرت معصومه (س) پیش بینی شده است.



تقدیر از دختران نمونه قم در دهه کرامت

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: برنامه‌ای ویژه دختران در روز ۲۳ تیرماه برای تقدیر از دختران نمونه در بخش‌های علمی، فرهنگی و ورزشی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

فلاحی با اشاره به برنامه‌های قرآنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار کرد: جشن همراهی در طول ایام دهه کرامت با حضور خانواده‌ها در صحن جامع فاطمی برگزار می‌شود، همچنین شاهد برگزاری این جشن در ۱۱ نقطه شهر قم و ۱۱ استان کشور در ایام دهه کرامت خواهیم بود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه سلام با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ایام دهه کرامت از رادیو معارف پخش می‌شود تا مردم با شخصیت‌های برجسته مدفون در حرم کریمه اهل بیت (س) آشنا شوند.



فراخوان جذب خادمان افتخاری برای حرم حضرت معصومه (س)

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: فراخوان جذب خادمان افتخاری خواهر و برادر در ۱۷ رده شغلی برای حرم حضرت معصومه (س) در ایام دهه کرامت داده خواهد شد، همچنین در این ایام همایش طوبی را برای تقدیر از قرآن آموزان در حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار می‌شود.

فلاحی با اشاره به مراسم خطبه خوانی حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: در ایام دهه کرامت این مراسم به صورت روزانه با حضور اقشار مختلف برگزار می‌شود، همچنین در این ایام از آلبوم صوتی و تصویری خواهر خورشید به زبان‌های مختلف رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در ایام دهه کرامت برای زائرین غیرایرانی جشن و مراسم سخنرانی برگزار می‌شود، همچنین در این دهه مسابقه کتابخوانی برگزار خواهد شد. برای مردمی شدن جشن دهه کرامت، خادمان حضرت معصومه (س) در قالب کارون سفیران کریمه به استان‌های مختلف می‌روند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: خدمت کریمانه به رسم اهل بیت (س) شعار دهه کرامت در سال جاری است. در این دهه شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی، آزادشدن زندانیان جرایم غیرعمد به ویژه بانوان، تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، اعزام کاروان زیارت اولی و جشنواره سرود رضوی خواهیم داشت.



برگزاری جشنواره مردمی کرامت در ۱۱ استان

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد بهشتی نیز در این نشست با اشاره به جشنواره مردمی کرامت اظهار کرد: این جشنواره از ۲۳ تیرماه تا ۲۰ مردادماه برگزار می‌شود، هدف آن سازماندهی و تشویق فعالیت‌ها و خدمات مردمی در راستای بزرگداشت دهه کرامت است، امسال به صورت پایلوت جشنواره کرامت در ۱۱ استان از جمله قم، تهران و اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سفیران کریمه برنامه‌هایی همچون غبارروبی گلزار‌های شهدا، دیدار با خانواده شهدا و حضور در ایستگاه‌های کرامت خواهند داشت، همچنین این سفیران در برخی از کشور‌های همچون پاکستان و ترکیه حضور پیدا می‌کنند.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: امسال در قالب پویش لبخند کرامت چندین برنامه از جمله اهدای جهیزیه و آزادی بانوان زندانی جرایم غیرعمد با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) خواهیم داشت.

بهشتی در پایان با اشاره به برگزاری جشن دختران آفتاب خاطرنشان کرد: این جشن به صورت سراسری در ۱۱ استان کشور برای تقدیر از دختران برگزیده در عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود، همچنین در ایام شاهد برگزاری مسابقه حدیث کرامت برگرفته از احادیث امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) خواهیم بود.
ارسال نظرات