برگزاری دوره آموزشی حقوقدان تراز انقلاب اسلامی در بوشهر

دوره آموزشی حقوقدان تراز انقلاب اسلامی به همت سازمان بسیج حقوقدانان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۵۲۰۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مدیر سازمان بسیج حقوقدانان سپاه امام صادق (ع) درباره این دوره آموزشی گفت: این دوره یکی از برنامه ­های محوری و کشوری این سازمان است که با هدف تبیین مفاهیم و مبانی اسلامی برای حقوقدانان بسیجی استان از 18 تا 20 تیر به مدّت سه روز از ساعت 21 تا 23 برگزار شد.

محمود شریفی اظهار کرد: این دوره با حضور 40 نفر از قضات، وکلا، سردفتران و نمایندگان حقوقی ادارات و اساتید برجسته استان برگزار و در آن به تبیین فقه جواهری که برگرفته از مکتب شیعه جعفری بوده و فقهی پویا و پاسخ­ گوی نیازمندی ­های روز حقوقدانان است و از سوی امام خمینی (ره) نیز مورد تمجید، تحسین، تأکید و اهتمام فراوان قرار گرفته است و مبانی فکری دینی اسلامی در دانش حقوق پرداخته شد.

وی تأکید کرد: امروز بیش از گذشته نظام اسلامی نیازمند حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی است که با اندیشه، مفاهیم و مبانی اسلام آشنایی داشته باشند، دارای روحیه جهادی و انقلابی بوده و آگاه به مسائل حقوقی روز باشند.

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان بوشهر تصریح کرد: دکتر صفدر حسینی وکیل، مدرس حوزه و دانشگاه و مسئول هیئت اندیشه­ ورز سازمان بسیج حقوقدانان استان بوشهر و دکتر باقر گرگین دارای مدرک دکترای فلسفه اسلامی و مدرس دانشگاه­ های استان بوشهر از مدرسان این دوره بودند که به ترتیب به تدریس «مکاتب حقوقی» و «منابع حقوق اسلامی» پرداختند.

شریفی افزود: آموزش ­های فرهنگی، عقیدتی و سیاسی از دیگر موارد این دوره آموزشی بود که توسط دکتر عبدالمحمّد افروغ دارای مدرک دکترای حقوق بین الملل و استاد دانشگاه جهت فراگیران این دوره ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این دوره آموزشی از فراگیران آزمون به عمل آمده و گواهی پایان دوره برای آن ها صادر شد.

 

پایان خبر//

منبع: خبرگزاری علم و فنّاوری استان بوشهر

ارسال نظرات