خبرهای داغ:

افتتاح قصه‌های شیرین کرمانشاه

طرح قصه‌های شیرین کرمانشاه با تعامل و همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۴۰۰۵۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، طرح قصه‌های شیرین کرمانشاه با حضور  رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، مدیر کل کتابخانه های استان، مدیر کل کانون پرورشی فکری کودکان نوجوانان استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی استان و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب کرمانشاه افتتاح شد.
 
مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری در حاشیه این مراسم با بیان ابنکه قصه گویی یکی از میراث‌های فرهنگی است و از قدیم مادران برای فرزندانشان قصه می گفتند یا در مخافل پیرمردان و ریش سفیدان داستان‌ها و قصه‌های اساطیری نقل می‌شد، گفت: طرح پنجشنبه های قصه‌گویی قصد دارد در جهت احیای این میراث و احیای قصه گویی، شاهنامه‌خوانی و نقالی در سطح شهر کرمانشاه تلاش کند.
 
وی افزود: باید به این موضوع مهم توجه شود که مهارت قصه گویی می تواند بیش از یک سرگرمی  ساده باشد و برای تربیت کودکانمان به ما یاری رساند.
 
عبدالمالکی گفت: به کمک قصه می توان کودکان را با محیط اطرافشان آشنا کرد، قدرت تفکر، تخیل و تمرکز آنها را وسعت داد، به رشد خلاقیت، حس زیبایی شناسی، تقویت حافظه و عزت نفس کودکان کمک کرد و ارزشهای خانوادگی، دینی و اجتماعی را به آنان آموخت.
 
وی ادامه داد: امروزه تحقیقات علم روانشناسی ثابت کرده قصه درمانی می‌تواند به حل مشکلات یادگیری، اختلالات رفتاری، کاهش افسردگی، رشد اخلاقی و موفقیت در زندگی نقش بسیار مهمی داشته باشد.
 
وی افزود: تعامل سه دستگاه فرهنگی در برگزاری این برنامه از اتفاقات خوبی است که شاهد آن هستیم.
 
اجرای موسیقی توسط کودکان گروه موسیقی کانون، اجراهای گوناگون قصه گویی در رده های مختلف سنی، قصه خوانی، شاهنامه خوانی و نقالی از برنانه های این مراسم بود.
 
در این طرح از یازدهم مرداد، هر پنج‌شنبه در  مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و‌ نوجوانان واقع در سه‌راه ۲۲ بهمن، مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در فرهنگیان فاز یک، کتابخانه امیرکبیر واقع در بلوار مصطفی امامی، کتابخانه اندیشه واقع در انتهای دولت‌آباد، کتابخانه شهید آوینی واقع در میدان غدیر، فرهنگسرای گل نرگس واقع در ابتدای شهرک ژاندار مری، فرهنگسرای کوثر واقع در ابتدای خیابان گذرنامه جنب پارک درخشان و فرهنگسرای شهر واقع در واقع در چهارراه شهید مطهری (جوانشیر) برای کودکان و خانواده‌ها قصه‌گویی برگزار می‌شود.

 

ارسال نظرات