خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

کاهش ۱۶ درصدی صادرات استان قم به عراق

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، صادرات استان به عراق ۱۶ درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۹۰۴۰۶۶۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۹
کاهش ۱۶ درصدی صادرات استان قم به عراق
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود سیجانی با اشاره به وضعیت صادرات استان قم اظهار کرد: استان در سه ماه نخست سال جاری به ترتیب ۲۱ میلیون دلار صادرات به کشور عراق، ۱۰ میلیون دلار صادرات به افغانستان، ۶ میلیون دلار صادرات به امارات، ۵ میلیون صادرات به پاکستان، دو میلیون دلار صادرات به ترکیه و دو میلیون دلار صادرات به هند داشته است.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، صادرات استان قم به عراق ۱۶ درصد کاهش، به افغانستان ۲۵ درصد افزایش، به امارات ۵۰۰ درصد افزایش، به پاکستان ۴۵۵ درصد افزایش، به ترکیه ۱۵۰ درصد افزایش و به هند ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در سه ماه نخست سال جاری از استان، ۱۱ میلیون دلار مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد، ۱۰ میلیون دلار سرب و مصنوعات سرب، ۶ میلیون دلار سوخت‌ها و روغن‌های معدنی (هیدروکربن)، چهار میلیون دلار کفش و ۳.۵ میلیون دلار فرآورده‌های غلات، آرد، نشاسته (اسنک، کیک) به خارج از کشور صادر شد.

سیجانی در پایان با اشاره به کالا‌های مهم صادراتی استان قم خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، صادرات مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد از استان هشت درصد کاهش، صادرات سرب و مصنوعات از سرب ۴۰۰ درصد افزایش و صادرات فرآورده‌های غلات، آرد و نشاسته (اسنک، کیک) ۱۲ درصد کاهش داشت.
ارسال نظرات