رئیس پلیس فتا بوشهر:

خانواده‌ها مراقب بازی‌های رایانه‌ای فرزندانشان باشند

بوشهر - رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به تمایل بالای کودکان و نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای، گفت: خانواده‌ها مراقب بازی‌های رایانه‌ای فرزندانشان باشند.
کد خبر: ۹۰۴۱۷۹۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی عصر سه‌شنبه در نشست آموزشی بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: انتخاب بازی‌های صحیح و کنترل حضور فرزندان در فضای مجازی از مسائل مهمی است که والدین باید توجه ویژه‌ای به ان داشته باشند.

وی خواستار نظارت دقیق والدین بر روی انواع بازی‌های رایانه‌ای فرزندان شد و اضافه کرد: خانواده‌ ها در حد امکان به هنگام بازی در کنار فرزندانشان باشند و آنها را همراهی کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به فضای مجازی و نقش پررنگ آن در زندگی شهروندان افزود: این روزها بازی‌های رایانه‌ای جزو محبوب‌ترین بازی‌ها برای نوجوانان لقب گرفته، اما باید توجه داشت که این بازی‌ها می‌تواند به ‌عنوان تهدیدی جدی برای سلامت روح و روان و جسم کودکان و نوجوانان به‌حساب بیاید.

وی گفت: انتخاب بازی‌ها باید با شناخت گسترده‌ای انجام شود، به‌طوری‌که کودک یا نوجوان زمان زیادی را بی‌دلیل صرف بازی‌هایی که دربرگیرنده فعالیت‌های تکراری یا خشونت فیزیکی بیش ‌از اندازه هستند ننماید.

سرهنگ قاسمی با اشاره به اینکه با توجه به فصل تابستان و پایان سال تحصیلی و فراغت فرزندان از درس و مدرسه، نوجوانان تمایل زیادی به بازی‌های رایانه‌ای دارند خاطرنشان کرد: پیش از خرید هر بازی رایانه‌ای، از سایت اینترنتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای شناسایی تهدیدات بازی موردنظر فرزندتان کمک بگیرید و سعی کنید بازی‌ها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

رئیس پلیس فتا تاکید کرد :در خرید بازی برای فرزندان به ‌نظام رده‌بندی سنی بازی، توجه کنید و مراقبت کنید فرزندان بدون حضور و راهنمایی شما، از اینترنت و به‌صورت مجازی، بازی را خریداری یا دانلود نکنند.

وی با اشاره به اینکه بازی‌های مورد استفاده فرزندانتان را یک ‌بار مشاهده کنید گفت: در صورت امکان در بازی رایانه‌ای با فرزندان شریک شوید و استفاده از بازی رایانه‌ای برای فرزندان را زمان‌بندی کنید.

ارسال نظرات