خبرهای داغ:
یادداشت/

17مرداد روزی که نباید فراموش شود/ چه کسی مشکلات خبرنگاران را منعکس کند؟

هیچ کس نیست که مشکلات خبرنگاران را بنویسد، 17 مرداد روز خبرنگار است و همه مردم و مسئولین فعالان عرصه خبر را تنها در این روز می‌بینند.
کد خبر: ۹۰۴۳۶۹۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، تقویم را که ورق می‌زنیم به 17 مردادماه روز خبرنگار می‌رسیم، روزی که شاید بتوان گفت به دلیل اینکه کسی نمی‌تواند درد دل این قشر را بازگو کند، روزی فراموش‌ شده باشد.

هر روز که مناسبت‌های مختلف فرامی‌رسد قلم خبرنگار می‌نویسد مشکلات و مسائل قشر کارگر، روستایی ، عشایری ، شهری، معلم، پرستار، پزشکان و دیگر فعالان جامعه، اما آیا کسی جز خبرنگار می‌تواند درد دل این قشر را بنویسد.

یادمان باشد خبرنگار می‌نویسد و انعکاس می‌دهد دردهای مردم را، اما آیا کسی هست درد خبرنگاران را بازگو کند.

هیچ کس نیست که مشکلات خبرنگاران را بنویسد، 17 مرداد روز خبرنگار است و همه مردم و مسئولین فعالان عرصه خبر را تنها در این روز می‌بینند.

کمبود حرمت خبرنگاران، پایین بودن آستانه تحمل برخی از مدیران و روابط عمومی‌ها، نداشتن حقوق و دستمزد مناسب، مغفول ماندن مطالبات خبرنگاران، عدم برگزاری کمیته بررسی مشکلات خبرنگاران و رسانه ها، حمایت نشدن از سوی مسئولان، از جمله مشکلات قشر فعال عرصه خبری است که کسی توجهی به آنان ندارد.

بخشی از  یادداشت یا به قولی درد دل خبرنگار نیمبلوک را که در واقع مصداق قطره ای از دریاست را در ادامه می خوانیم:

مسئولان بخش نیمبلوک برای هر مراسم یا جلسه ای برنامه ریزی می کنند ولی برای رفع مشکلات خبرنگاران جلسه ای برگزار نمی شود .

امروز با توجه به درخواست سردبیر روزنامه خراسان جنوبی گوشه ای از مشکلات و اتفاق های خود را می نویسم شاید مسئولان از درد دل من "خانم خبرنگار" آگاه شوند.

وی در ادامه می نویسد: من امروز از مسئولین بخش نیم بلوک بخاطر مکان، فضا و تجهیزات گلایه دارم چرا که حدود یکسال شده پیگیر فضا و مکان هستم. حتی حضوری و تلفنی چندین بار به مسئولان گفته ام اما  متأسفانه نسبت به این مسئله بسیار بی تفاوت هستند و کاری برای خبرنگار انجام نمی دهند؟

حالا جای سؤال است آیا خود شما مسئول محترم بدون تجهیزات، مکان و فضای مناسب کاری برای مردم انجام می دهید؟

در طول این هشت سال که من خبرنگار هستم هر مسئولی به مکان و فضای کار خود بیشتر اهمیت می دهند .

البته بیشتر مسئولان محل کار خبرنگار بخش را دیده اند و قولهای زیادی دادند ولی هیچ کدام عملی نشده است و حتی بیشتر افراد مراجعه کننده به محل کار من ابراز تأسف کرده اند.

وضعیت معیشت، نوع قراردادهای خبری و نداشتن بیمه از مهمترین مشکلات خبرنگار بخش نیم بلوک است که این مسائل بارها مطرح شده است ولی هنوز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنم.

خبرنگاران که ساعت کاری مشخصی هم ندارند و گاهی نیز مجبورند در ساعات غیر اداری به پوشش خبر بپردازند پس باید محلی امن و مستقل داشته باشند.

هم چنین جای خالی تسهیلات جهت خرید تجهیزات، پرداخت قبوض و شارژ اینترنت برای پوشش بهتر اخبار و بهتر کار کردن وجود ندارد که امیدواریم این مشکلات هرچه زودتر برطرف شود.

بهترین اتفاق در مدت هشت سال خبرنگاری ام این بود که حدود دو ماه پیش از طرف مؤسسه آبشار عاطفه های مشهد به مناطق عشایری سفری با حضور آقای خسروی بخشدار نیم بلوک داشتیم در حالی که 40سال از عمر با برکت انقلاب می گذرد مردم عشایر بخش نیم بلوک از بیشتر امکانات محروم هستند. این مؤسسه وعده ساخت حمام و سرویس های بهداشتی به مردم آنجا داد که باعث خوشحالی این قشر شد که امیدوارم این وعده هرچه زودتر به سرانجام برسد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها