16 مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی

در یک سالی که از فعالیت جهاد دانشگاهی در استان بوشهر می گذرد این نهاد خدمات تاثیرگذاری در استان بوشهر انجام داده است.
کد خبر: ۹۰۴۴۱۷۷
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
16 مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهیبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، رییس جهاد دانشگاهی استان گفت:نهاد علمی انقلابی جهاد دانشگاهی در 16  مرداد 59 به فرمان امام خمینی با ایجاد پلی میان صنعت و دانشگاه شروع به کار کرد و هم اکنون در زمینه های فرهنگی،  آموزشی و پژوهشی و اشتغال فعالیت دارد.
علی احمدی زاده افزود:در بوشهر نیز این مرکز در سال گذشته شروع به کار کرد و در مدت یکسال توانست مرکز خون بند ناف که همان بانک سلول های بنیادی خون بند ناف است را راه اندازی کند.
وی گفت: تاکنون استقبال خوبی از این مرکز شده ودر سه ماه گذشته استان بوشهردر رده بالاتر از 14 کشوری قرار گرفت.
احمدی زاده افزود: سلول های بنیادی در درمان 60 نوع بیماری از جمله سرطان، تالاسمی، ام اس و بیماری های نقص سیستم ایمنی بدن کاربرد دارد و هم اکنون نیز به دنبال تجهیز آزمایشگاه  آن هستیم که اعتبار اولیه برای تجهیز آزمایشگاه و مرکز بند ناف یک میلیارد تومان بوده است.
وی گفت: راه اندازی مرکز آموزش نفت و گاز در منطقه پارس جنوبی و توانمند سازی 600 نیروی بومی برای جذب در پارس جنوبی ،آموزش هزار نفر در زمینه کمک پرستاری،  تربیت مدرس ابتدایی، دوره های نفت و گاز و پتروشیمی در مرکز استان در سال گذشته از دیگر فعالیت های جهاد دانشگاهی است.
رییس جهاد دانشگاهی استان افزود: برپایی اولین همایش در روز ملی خلیج فارس با حضور اساتید داخلی و خارجی و برنامه ریزی به منظور فعالیت خبرگزاری ایسنا و ایکنا از دیگر فعالیت های جهاد دانشگاهی است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر

ارسال نظرات