خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان :

اولویت اصلی فعالیت بسیج سازندگی کشاورزیست / خط انتقال آب حدود 12 روستا در منطقه ی خشک کرند در حال انجام است

سرهنگ پاسدار حسن ملک حسینی مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا در پاسخ به این سوال که در طی سال 97 تا کنون چه اقداماتی از سوی بسیج سازندگی سپاه نینوا صورت گرفته گفت: بسیج سازندگی استان در عرصه های مختلفی مشغول به فعالیت است که با توجه به شرایط و وضع موجود فعالیت های خود را نه بر اساس نیاز بلکه بر اساس اولویت سازماندهی می کند.
کد خبر: ۹۰۴۴۲۳۹
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، سرهنگ پاسدار حسن ملک حسینی مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا در پاسخ به این سوال که در طی سال 97 تا کنون چه اقداماتی از سوی بسیج سازندگی سپاه نینوا صورت گرفته گفت: بسیج سازندگی استان در عرصه های مختلفی مشغول به فعالیت است که با توجه به شرایط و وضع موجود فعالیت های خود را نه بر اساس نیاز بلکه بر اساس اولویت سازماندهی می کند.

وی افزود: اولویت اصلی استان ما در بحث کشاورزیست که بیش از 70 درصد مردم استان از طریق آن ارتزاق می کنند و مشغول فعالیت در این بخش هستند.

ملک حسینی با بیان اینکه رویکرد بسیج سازندگی استان به سمت و سوی بخش کشاورزی و زیر ساخت های آن رفته است اظهار داشت:بسیج سازندگی با ساخت کانال های بتنی ، لوله گذاری و کارهایی از این قبیل که با هزینه های خیلی کم و البته با سرعت بالا توسط بسیجیان و مردم شریف مان انجام می شود باعث مهار هدر رفت بخش زیادی از آب های استان شده است تا به سمت بخش کشاورزی سوق پیدا کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا تصریح کرد: به دنبال این هستیم که یک کشاورزی علمی همراه با استفاده از پیشینه و سبقه های کشاورزی که همان دانش بومی مردم منطقه است اتفاق بیفتد تا بتوانیم نهایت بهره را از آن ببریم.

وی به بخش دیگری از فعالیت این سازمان اشاره و خاطر نشان کرد: آبرسانی شرب به مناطق محروم همچنان همانند سال های گذشته در دستور کار بسیج سازندگی است و بخش های بسیاری از استان متاسفانه همچنان با مشکل آب شرب مواجه هستند و با توجه به همان اولویت بندی که عرض کردم در این مسئله هم ورود پیدا کرده ایم.

ملک حسینی در ادامه افزود: خط انتقال آب حدود 12 روستا به مساحت 6.5 کیلومتر در منطقه ی خشک کرند در حال انجام است و همچنین در روستای برفتان علی آباد انتقال آب صورت گرفت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا دیگر اقدامات بسبج سازندگی را ساخت خانه ی عالم ، خانه ی بهداشت ، مساجد ، فضاهای ورزشی ، کتابخانه و... بر شمرد.

وی با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای به خدمات رسانی به روستاهای استان داشته باشیم گفت: در بخش آموزشی و نهضت سواد آموزی نزدیک به 4000 نفر را آموزش دادیم و در کلاس های فنی و حرفه ای نیز همانند کلاس های سواد آموزی چند هزار نفر نیز آموزش دیدند.

ملک حسینی در پایان گفت: در بخش کشاورزی اراضی را شوری زدایی کردیم و این مسئله الگویی در سطح استان شده که انگیزه ی مارا برای انجام فعالیت بیشتر چند برابر کرده است.

انتهای پیام /

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها