خبرهای داغ:
بیانیه بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم:

مسئولان مواضع و عملکرد انقلابی را سرلوحه امور خود قرار دهند

بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای بر لزوم اتخاذ مواضع و عملکرد انقلابی از سوی مسئولان به منظور برون رفت از مشکلات فعلی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۴۴۶۸۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در بیانیه بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم آمده است: وضعیت امروز جامعه اسلامی ایران، اقتضاء می‌کند که مسئولان ِارشد و مدیران میانی قوای مجریه، قضاییه و مقننه، با رویکرد انقلابی به میدان آمده و با مشکلات روبرو شوند. در این میان، تصمیم درباره متخلّفان و نفوذی‌ها باید در راس فعالیت‌های روسای قوا قرار گیرد. اکنون که دشمن با تمام مزدورانش به جنگ انقلاب اسلامی آمده است، مردم و مسئولان باید برای حفظ اسلام، ایران و انقلاب در برابر آنان صف آرایی و برای مقابله با دشمن، در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی آرایش جنگی بگیرند.
در این راستا نکاتی ضروری است که باید بدان اهتمام ویژه داشت:
۱. نظام اسلامی پس از فراز و نشیب‌ها و گذران دوران‌های سخت مانند هشت سال دفاع مقدس، و تقدیم هزاران شهید و تحمّل تحریم‌ها و تنگنا‌ها اکنون در موقعیت برتر از جهت علمی، خودباوری و معادلات منطقه‌ای و جهانی قرار گرفته است به گونه‌ای که قدرت‌های جهانی با ترفند‌های مختلف سعی دارند جمهوری اسلامی را پیوسته به مذاکره دعوت کنند تا شاید بتوانند توانمندی‌های علمی، هسته ای، موشکی ومنطقه‌ای ایران را محدود نمایند.
۲. ما در داخل کشور عزیز اسلامی، مواجه با مدیران بی کفایت و ناتوان هستیم که باعث دوری یا دلسردی مردم از نظام و اسلام شده اند. بی کفایتی از سویی و نفوذ ایادی اجانب در سیستم اجرایی کشور، کارآمدی نظام را در برخی اذهان مخدوش ساخته است.
۳. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به صورت مستمر در سخنرانی‌های عمومی و حتی نشست‌های خصوصی با مسئولان کشور، بار‌ها بر ضرورت برخورد مقتدرانه با نیرو‌های نفوذی و مفسدان، اصرار ورزیده اند که متاسفانه بعضا با اقدامات عملی از سوی مسئولان همراه نبوده است.
۴. از آنجا که تلاش‌های آمریکا در بعد نظامی، علمی و منطقه‌ای با شکست مواجه گشته، یقین داریم که مهم‌ترین تهدید فعلی آمریکا، اعمال فشار‌های اقتصادی است. برای مقابله با این تهدید لازم است با کنار گذاشتن مسئولان بی کفایت و افراد دو تابعیتی که دل در گرو کشور‌های بیگانه دارند، موجباتِ حل معضلات اقتصادی را فراهم آورد.
۵. مدیرانی که اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند یا کسانی که مسبب نابسامانی‌های اقتصادی اخیر در حوزه‌های سقوط ارزش پول ملی، به تاراج رفتن ذخایر ارزی کشور، به هدر دادن بخش عظیمی از ذخایر طلای کشور، به تعطیلی کشاندن بسیاری از واحد‌های تولیدی و افزایش بی رویه قیمت مسکن و نیاز‌های روزمره مردم بوده اند، از پست‌های خود برکنار، محاکمه و با آنان برخورد انقلابی گردد و به جایشان مدیران جهادی منصوب شوند.
۶. چرا قوه مجریه با اهرم‌های اجرایی که در اختیار دارد با این مدیرانِ نالایق و ناصالح برخورد نمی‌کند و عذرشان را نمی‌خواهد؟! مگر این که بگوییم مدیران دو تابعیتی و دل به غرب سپرده تا جایگاه‌های تاثیر گذار، نفوذ کرده اند! چرا با مدیرانی که خانواده هایشان در کشور‌های دیگر بسر می‌برند یا اقامت از خارج گرفته یا رفت و آمد دارند، برخورد نمی‌شود؟ یا اگر مقابله می‌گردد چرا در حدی است که بازدارنده نیست؟
۷. اگر در قوه مجریه به هر دلیل افرادی خیانت کردند، وظیفه قوه قضائیه است که با اقتدار وارد شود و شرّ افراد نالایق را از سر مردم شریف و انقلابی کم کند. از این قوه انتظار می‌رود با قاطعیت بیشتر اقدام کند و با کسانی که اقتصاد کشور را دجار آسیب کرده اند، نه به عنوان مجرم بلکه به عنوان جنایتکار و مفسد فی الارض و برانداز برخورد کند. بدیهی است که در این عرصه نیاز به قضات شجاع، نترس و قاطع می‌باشد.
۸. اکنون که دشمن قصد دارد بر موج مطالباتِ به حق مردم، سوار شود و با ایجاد اغتشاش، آشوب و اقدامات ضد امنیتی به مردم عزیز و نظام اسلامی فشار وارد کند، بر همگان لازم است تدابیر ویژه در عرص ههای مختلف اتخاذ نمایند مثلا در عرصه اقتصاد، به اقتصاد مقاومتی و در عرصه سیاست، به همگرایی سیاسی همه جناح‌ها و دور کردن عوامل تنش زا و اختلاف افکن روی بیاورند.
۹. ما از مسئولان می‌خواهیم که گذشته را چراغ راه آینده قرار دهند و این پیام رهبری را آویزه گوش کنند که: «تجربه برجام، جواب آن کسانی است که بار‌ها می‌گفتند چرا با آمریکا، مذاکره و تعامل نمی‌کنید بنابراین همه باید از این تجربه درس بیاموزند و بدانند که نمی¬توان با چنین دولتی تعامل و مذاکره کرد».
۱۰. همه می‌دانیم که فشار‌های دشمن از سویی برای ناکارآمد نشان دادن نظام ولایی و محدود کردن قدرت داخلی و منطقه‌ای ایران است تا مسئولان، افزون بر انرژی هسته ای، در حوزۀ قدرت موشکی و حضور منطقه ای، عقب نشینی و به تعبیری تسلیم شوند و از سوی دیگر دشمن در فکرِ «بسیج افکار عمومی ایران علیه امنیت ملی ایران» و تقویت «خط سازش» در ایران است؛ از این رو باید قوای سه گانه و مردم در سنگر مقاومت، ایستادگی کنند.
۱۱. ما در هفته‌های اخیر شاهد بودیم که وقتی رئیس جمهور در سفر به اروپا یا در همایش روسای نمایندگی¬های ایران در خارج از کشور، مواضع انقلابی اتخاذ کرد، این مواضع چقدر مورد تقدیر مردم و مسئولان و حتی مورد حمایت جناح رقیبشان قرار گرفت. این بدان معناست که اکنون باید مواضع محکم و انقلابی در سرلوحه کار‌ها قرار گیرد و از این ظرفیت بالا در جنگ اقتصادی با دشمن استفاده گردد.
۱۲. مردم عزیز و صبور ایران نیز باید ضمن پیگیری مطالبات بحق خود از مجاری قانونی، مراقب نقشه‌های دشمن در برهم زدن نظم و امنیت مثال زدنی کشور باشند. دشمن به سرکردگی آمریکا توان جنگ با ایران اسلامی را ندارد لذا از «ارعاب» بجای «اقدام» بهره می‌گیرد. از این رو سعی می‌کند با سرمایه گذاری سعودی‌ها و پادویی منافقین جنایتکار، سلطنت طلب‌های اشرافی و نفوذی‌های جنایتکار به امنیت و انسجام سرزمینی و ملّی کشور آسیب بزند که هوشیاری همگان را می‌طلبد.
در پایان از مواضع بجا و شایسته مراجع عظام تقلید در تذکر به موارد فوق مانند توجه به حل مشکلات اقتصادی از سوی دولت¬مردان و برخورد با متخلّفان از سوی قضات، حمایت و مطالبه آن بزرگواران را پیگیری خواهیم کرد.
بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم
مرداد ۹۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار