خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور خبر داد

پیگیری الحاق دلیجان و محلات به استان قم /اجرای منوریل از ابتدا اشتباه بود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال الحاق شهرستان‌های دارای سنخیت با استان قم همچون محلات و دلیجان به این استان هستیم.
کد خبر: ۹۰۴۵۵۶۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
پیگیری الحاق دلیجان و محلات به استان قم /اجرای منوریل از ابتدا اشتباه بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور با اشاره به موانع پیشرفت استان قم اظهار کرد: یکی از این موانع، تقسیم‌بندی‌های جغرافیایی است، استان قم تک شهرستانی است و به همین دلیل بودجه کمتری به این استان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال الحاق شهرستان‌های دارای سنخیت با استان قم همچون محلات و دلیجان به این استان هستیم گفت: خط انتقال آب از سد کوچری به شهر قم از شهرستان‌های دلیجان و محلات می‌گذرد و برای جلوگیری از چالش در آینده باید این شهرستان‌ها به استان قم ملحق شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم شهرستان‌های دلیجان و محلات برای الحاق به استان قم آمادگی دارند و نامه‌ای در این خصوص با امضای نمایندگان قم و دلیجان و محلات به دولت ارسال شده است، منتظر مطرح شدن لایحه تقسیمات جغرافیایی در صحن مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به این مساله هستیم.

ذوالنور اجرای طرح منوریل در شهر قم را یک عمل اشتباه دانست و تصریح کرد: این طرح توجیه اقتصادی نداشت، منوریل در مسیری ایجاد شد که امکان ادامه آن از مقابل حرم حضرت معصومه (س) وجود ندارد، ادامه منوریل قم به منطقه پردیسان و فرودگاه قم هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که امکان تامین آن در وضعیت کنونی وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده منوریل قم بسته نشده است، مصلحت در تخریب این پروژه نیست و هزینه تخریب منوریل قم کمتر از هزینه تکمیل آن نیست، راهکار واگذاری این پروژه به بخش خصوصی برای استفاده در بخش گردشگری مطرح است.
ارسال نظرات