خبرهای داغ:
دبیر شعر آئینی کشور:

در زمینه فرهنگ و ادب با کاستی روبه‌رو هستیم

دبیر شعر آئینی کشور گفت: پس از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف نظام اسلامی دارای خروجی‌های بسیار خوبی بوده ‌اما در زمینه فرهنگ و ادب با کاستی روبه‌رو هستیم و نیازمند برنامه ریزی و اهتمام بیشتری هستیم.
کد خبر: ۹۰۴۶۲۵۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
در زمینه فرهنگ و ادب با کاستی روبه‌رو هستیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد علی مجاهدی عصر امروز در نشست صمیمانه با شاعران قمی که در محضر رهبر معظم انقلاب شعرخوانی کردند، اظهار داشت: شعر آئینی توانسته پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص در دو دهه اخیر پیشرفت کمی و کیفی داشته باشد و مورد توجه شود و این رشد و بالندگی در دو شاخه موضوعیت رخ داده است.

وی افزود: شعر درباره اهل بیت (ع) و شعر مقاومت پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار کمرنگ بود، اما به برکت انقلاب اسلامی در زمینه فرهنگ و ادب رشد اشعار با محتوای دینی قابل ملاحظه بوده و نظام اسلامی شاعران متعهد با نگاه نافذ پرورش داده است.

دبیر شعر آئینی تصریح کرد: کسانی که متولیان امور فرهنگی و هنری کشورمان هستند به جای موازی‌کاری و تکرار مکدرات با توجه به منابع مالی که وجود دارد برنامه جامعی پیرامون شعر آئینی طراحی و پیش‌بینی کرده و سهم هرنهاد فرهنگی در این زمینه مشخص شود و اگر این اتفاق بیفتد از هر رفت منابع مالی جلوگیری می‌شود.

مجاهدی بیان کرد: پس از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف نظام اسلامی دارای خروجی‌های بسیار خوبی بوده اما در زمینه فرهنگ و ادب با کاستی روبه‌رو هستیم و نیازمند برنامه ریزی و اهتمام بیشتری هستیم.

وی افزود: در طول بیست سال استان قم در زمینه شعر ۷۰۰ مقام کشوری را به دست آورده که این نشان دهنده فعالیت و پشتوانه علمی این استان است، اگر به شعر استان قم بی توجهی شود شعر استان قم نیز همانند بقیه استان‌ها ضعیف می‌شود و رشد و ارتقای شعر نیازمند جلسات نقد است.
ارسال نظرات