خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

درس مقاومت را به ملت‌ها نشان داده‌ایم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ملت ایران با ایستادگی در مقابل قدرت های بزرگ، درس مقاومت را به ملت های دنیا نشان داده است.
کد خبر: ۹۰۴۶۲۸۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در همایش سراسری تجلیل از آزادگان سرافراز اردوگاه موصل 4 که به میزبانی دانشگاه رازی برگزارشد، بااشاره به فضای اختناق شدید حاکم بر کشور در سال 42، اظهار کرد: در این سال شاه با مطرح کردن حزب رستاخیز اعلام کرد که هرکس عضو این حزب نشود باید از کشور برود، این موضوع بدین معنا بود که کسی حق اعتراض، ایستادگی و مقاومت درکشور را ندارد.

وی ادامه داد: امام(ره) در این سال و در مدرسه فیضیه با اعتراضات خود اعلام کردند که رژیم شاه می خواهد مردم را اینگونه بار آورد و فرهنگ مقاومت و فداکاری و ایثار را در جامعه از بین ببرد.
 
آیت الله علما در ادامه آزادگان، شهدا و جانبازان را سرمایه های امروز کشور خواند و گفت: این سرمایه های کشور مقاومت را به دنیا نشان دادند، بطوریکه تعدادی از شیعیان جنوب لبنان درحالی که همه دنیا پشتیبان اسرائیلی ها هستند و به آنها کمک می کنند، توانسته اند در مقابل صهیونیست ها بایستند.

امام جمعه کرمانشاه اضافه کرد: مقاومت شیعیان لبنان در مقابل اسرائیل نشات گرفته از تفکرات انقلاب اسلامی است که در میان آنها نهادینه شده است.

  آیت الله علما خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی در دنیا به الگو تبدیل شده و درس مقاومت را به ملت‌ها نشان داده ایم، تاجایی که بسیاری از کشورها در مقابل ابرقدرتهایی چون آمریکا می ایستند.

وی یادآورشد: باید انقلابی فکر کنیم، انقلاب تصمیم بگیریم و انقلابی کار کنیم، چراکه اینگونه عمل کردن راه و روش امام(ره) است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیادشهید استان نیز با اشاره به اسارت 42 هزار ایرانی در زندان های عراق، اظهار کرد: از این تعداد 36 هزار نفر رزمنده بودند که 90 درصد آنها حین اسارت مجروح شده بودند.

وی گفت: همچنین 500 نفر از رزمندگان ما در زمان اسارت به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیادشهید استان اضافه کرد: از مجموع اسرای ایرانی در زندان های عراق حدود هزار نفر از افسران، خلبانان، سرداران و فرماندهان بودند که 10 سال دور از چشم ناظران بین المللی در زندان های انفرادی اسیر بودند.

وی تاکید کرد: آزادگان توانستند محیط اسارت را به دانشگاه خودسازی، وفاداری و اخلاق تبدیل کنند.

ارسال نظرات