خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه:

توکل کردن بر خدا محور مکتب ابراهیم (ع) است

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: مکتب حضرت ابراهیم (ع) بر اساس توکل و تسلیم بودن در برابر فرمان خدا بنا شده به طوری که آمادگی برای فدا کردن جان فرزندش سبب شد به جای ذبح فرزند به ذبح گوسفند بپردازد.
کد خبر: ۹۰۴۹۳۷۹
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
توکل کردن بر خدا محور مکتب ابراهیم (ع) است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمد دشتی ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: اسلام بر پنج پایه حج، نماز، روزه، زکات و ولایت استوار است. اگر کسی استطاعت داشته باشد و به حج نرود نمی‌تواند مسلمان از دنیا برود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه از روایات و آیات استخراج می‌شود، مراسم و عرصه حج کلاس توحید ناب، ایمان، توکل، تسلیم و کسب رضایت الهی در اوج خود محسوب می‌شود.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه مسلمانان باید در این کلاس شرکت کنند گفت: همه مسلمانان باید در کلاسی که به طور عملی و واقعی ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) تجربه کردند تا قیامت درس بیاموزند، بیندیشند و در رفتار و کردار خود تجدید نظر کنند.

وی عنوان کرد: مسلمانان باید سعی داشته باشند سطح ایمان، اخلاص و توکل خود را افزایش دهند و در آیات نیز به این امر اشاره می‌شود.

دشتی ادامه داد: انسان مؤمن با توکل بر خدا می‌تواند زندگی کند؛ در اوج کمبود‌ها و نهایت ناتوانی اگر توکل بر خدا وجود داشته باشد می‌توان زندگی کرد و به رفاه و آسایش رسید.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) درس توکل به اهل ایمان می‌دهد گفت: زمانی که توکل بر خدا، رضایت و تسلیم فرمان خدا وجود داشته باشد به سرعت سختی‌ها به سهولت تبدیل می‌شود.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: تمرین ایمان، توکل، رضایت و سازش با سختی‌ها، با توکل بر خدا شدنی است و این درس بزرگ مکتب حج و ابراهیم (ع) محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: اینکه مسلمانان در برابر سختی‌ها و مشکلات ابراز نارضایتی کنند بر خلاف مکتب ابراهیم (ع) و حج است بنابراین حج گذشتن از خود، زن و فرزند، توکل بر خدا، جهاد با نفس و قربانی شدن در راه خدا است.

دشتی با اشاره به اثرات توکل و تسلیم شدن در برابر خدا گفت: به این وسیله سختی‌ها به سهولت تبدیل می‌شود آمادگی برای فدا کردن جان اسماعیل (ع) سبب شد ذبح گوسفند جایگزین قربانی او شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر حج‌گزار بخواهد حاجی واقعی باشد لازم است جا پای حضرت ابراهیم (ع) بگذارد و تسلیم فرمان خدا باشد و جان خود را در طبق اخلاص قرار دهد و بداند خداوند بنده خود را فراموش نمی‌کند.
ارسال نظرات