خبرهای داغ:
آیت‌الله اعرافی:

راه برون‌رفت از مشکلات بازگشت به روحیه جهادی است/دولت مردان در هفته دولت ضعف‌ها را اصلاح کنند

امام‌جمعه قم از تلاش دشمن برای گره‌زدن مشکلات به معادلات خارجی و ترویج نگاه به بیرون بدون توجه به یک حرکت جهادی یاد کرد و گفت: راه برون‌رفت این است که ملت و مسئولان به روحیه جهادی دفاع مقدس برگردند و در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی به دنبال رفع مشکلات مردم باشند.
کد خبر: ۹۰۴۹۶۴۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلی این شهر، طی سخنانی با اشاره به اینکه فرزندان یکی از نعمت‌های الهی هستند، اظهار کرد: اگر نتوانیم اصول تربیتی را مورد توجه قرار دهیم این نعمت دنیایی که گاهی ذخیره آخرت است، گاهی هم می‌تواند موجب عذاب و نفرین شود.

وی با بیان اینکه اعمال انسان برای او باقی خواهد ماند، عنوان کرد: برخی از کار‌های خوب یا بد اثر طولانی مدت را به دنبال خواهند داشت که تربیت فرزندان نیز از جمله این کارهاست، تا زمانی که فرزند در اثر تربیت خوب خانواده خیرات انجام دهد ثواب کار او به پدر و مادرش هم خواهد رسید.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: تربیت فرزندان نیکو زمینه‌ساز تشکیل جامعه نیکوکار خواهد بود، اگر ما بتوانیم فرزندان خود را به درستی تربیت کنیم، می‌توانیم از بسیاری از آسیب‌ها و فتنه‌ها آن‌ها را در امان نگه‌داریم و در نتیجه جامعه را سالم‌تر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر حضرت علی (ع) تقوا نردبان صعود است، مطرح کرد: زیارت جامعه به‌عنوان گنجینه ولایت و امامت‌شناسی اثری باقیمانده از امام هادی (ع) است، ما از عید قربان گذشتیم و در آستانه عید بزرگ ولایت و امامت قرار داریم.

اعرافی با بیان اینکه همه مسلمانان عید غدیر را باید بزرگ بشمارند، تصریح کرد: امروزه در فضا‌های گوناگون ابعاد اعتقادی ما مورد هجمه و پرسش است که یکی از آن‌ها ولایت و غدیر است که باید جوان را با آن آشنا کرد.

وی فرارسیدن روز پزشک و داروسازی را گرامی داشت و عنوان کرد: مقوله داروسازی باید مورد توجه قرار گیرد تا صنعت داروسازی به صورت کامل داخلی شود، پزشکی باید اخلاقی، معنوی و دلسوزانه باشد، اقدامات انجام شده در پزشکی ارزشمند است، اما امیدواریم به مشکلات مردم نیز توجه شد.

اعرافی ادامه داد: ما در هفته دولت قرار داریم این هفته را گرامی می‌داریم و از خدمات دولت در گره‌گشایی از مردم هم باید تشکر کنیم، اما باید این موضوع را بدانیم که دولت‌ها در طول انقلاب با همه فراز و فرود‌ها مسیر خدمت به مردم را طی کردند، هر چند نقد‌ها و اشکالات وجود داشته، اما اکنون در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی پرونده قابل توجهی از دستاورد‌ها را داریم که دشمن به دنبال سیاه‌نمایی از این دستاورد‌ها است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اضافه کرد: مطالبات و اشکالات وجود دارد و باید سیاست‌هایی را درنظر بگیریم تا مشکلات رفع شود، اما جایگاه کنونی نظام اسلامی نباید مورد بی توجهی قرار گیرد، دولت مردان در هفته دولت باید دستاورد‌های نظام را معرفی و نقاط ضعف را بازرسی و بررسی کنند و به دنبال اصلاح باشند، الگوی دولت مردی رجایی و باهنر الگویی بزرگ است که باید حفظ شود.

وی تصریح کرد: نهاد مرجعیت در طول تاریخ به این ملت خدمت کرده است، همه ما مؤظف هستیم مقوله مرجعیت را بزرگ بدانیم و نسبت به آن توجه لازم را داشته باشیم، رهنمود‌های این افراد برای گره‌گشایی از زندگی مردم و سایر توجهات آن‌ها باید مورد توجه سخنرانان و شخصیت‌های مختلف قرار گیرد، امروز نیز این جایگاه باید محفوظ بماند و در همه عرصه‌ها مهم شمرده شود.

اعرافی خطاب به ملت ایران یادآور شد: همانطور که همه ما می‌دانیم یک هجمه بزرگ شیطانی به دنبال مقابله با نظام اسلامی است، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مستکبران بازهم به مصاف با ملت ایران آمده که این مصاف سنگین، اما قابل عبور است، امروزه سیاست اعلام شده آمریکا و اطرافیان او سقوط نظام و ملت ایران است که در این راستا گروه اقدام را تشکیل داده و در همه عالم شبکه جنگی مشخصی را ایجاد کرده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: راهبردی که امروز گروه استکبار جهانی دنبال می‌کند، کوچک‌شماری دستاورد‌های انقلابی، بدبینی و برجسته‌سازی ضعف‌هاست، این جایگاه بزرگ انقلاب اسلامی را یک به یک مورد هجمه قرار داده‌اند تا بتوانند امید را در دل‌های مردم بخشکانند، هر چند راه مقابله با این هجمه، نگفتن ضعف‌ها و نقد‌ها نیست، اما باید خدمات و پیشرفت‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جامعه‌المصطفی‌العالمیه تصریح کرد: گاهی برجسته‌تر کردن رژیم شاهنشاهی که سرتاپا غرق در فساد بود مورد توجه دشمن قرار می‌گیرد، در کشور فساد داریم و منکر آن نیستیم، اما این فساد‌ها نیز با تلاش و کوشش همگانی قابل رفع است.

وی از تلاش دشمن برای گره‌زدن مشکلات به معادلات خارجی و ترویج نگاه به بیرون بدون توجه به یک حرکت جهادی یاد کرد و گفت: راه برون‌رفت این است که ملت و مسئولان به روحیه جهادی دفاع مقدس برگردند و در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی به دنبال رفع مشکلات مردم باشند.

اعرافی خاطرنشان کرد: استکبار از این همه امنیت و سلامت در کشور ایران کور شده است به همین علت پشتیبانی‌های سخت و نرم‌افزاری داشته و گاهی سلاح‌های سنگین را به گروه‌ها معاند می‌رساند تا امنیت ایران را زیر سوال ببرد.

وی با بیان اینکه دشمنان امروزه به دنبال کنار زدن جبهه مقاومت هستند، مطرح کرد: از این جبهه می‌ترسند و نقش ایران را در آن محوری می‌دانند به همین علت برای دور شدن ایران از جبهه مقاومت تلاش می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از تلاش دشمن برای متزلزل کردن بنیان‌های اقتصاد ایران اسلامی یاد کرد و افزود: ما نیازمند یک نگاه جدید و رویکرد متفاوت در حوزه اقتصادی هستیم، دولت باید برای نقدینگی بانک‌ها و مسائل گوناگون طرح‌های مختلف را مورد توجه قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد در قوه قضاییه باید جدی باشد، مطرح کرد: جایگاه رهبری، هدایت‌های ایشان و مراجع تقلید در شرایط مختلف می‌تواند ملت را از خطر‌ها عبور دهد به همین علت باید این جایگاه را حفظ کنیم، مطالبات را دنبال کنیم، اما در این مسیر به شرایط کشور هم توجه داشته باشیم.

اعرافی تصریح کرد: دشمنان بدانند که این سخن همیشگی ملت ایران است که ما صبر می‌کنیم و در کنار یکدیگر مشکلات را کاهش خواهیم داد، اما مقابل شما تسلیم نخواهیم شد و بازهم در این ایام ندای ملت «هیهات من‌الذله»، مرگ بر کشور‌های ظالم و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار است.
ارسال نظرات