خبرهای داغ:
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور:

"هشتگ" کلید واژه دشمن برای ایجاد دوقطبی/ آتش به اختیاری افسران جنگ سایبری/ مرکز سایبری عربستان پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: دشمن کلید واژه هایی مانند هشتگ را انتخاب می کند و با این اقدام موافق و مخالف را جدا می کند و صف بندی انجام می دهد در حالیکه برخی فعالان فضای مجازی و نیروهای انقلابی با دشمن همراهی می کنند.
کد خبر: ۹۰۵۰۳۷۸
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی کشور صبح امروز در همایش مجاهدان جنگ سایبری در بیرجند اظهار داشت: آحاد ملت با هم متحد هستند و ما در موضوعات مختلف نباید اجازه دو قطبی شدن جامعه را بدهیم.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی باید تلاش کنید که حالت دو قطبی ایجاد نشود افزود: به دلیل اینکه در فضای مجازی دشمن و دوستان ناآگاه دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه هستند که به سیاسی بازی تبدیل شده است و مشکلاتی به وجود می آورد.

ضرغامی عنوان داشت: در زمینه فضای مجازی نیز عده ای به باز بودن و کنش گری این فضا اعتقاد دارند و عده ای به طول کل مخالفت می کنند و این خود باعث ایجاد دو قطبی سیاسی در این خصوص شده است.

نگاه نظام استفاده حداکثری و با تمام ظرفیت های موجود از فضای مجازی است

وی خاطرنشان کرد: طبق نگاه رهبر انقلاب نه تنها محدودیت ایجاد کردن در حوزه فضای مجازی درست نیست بلکه نگاه حاکمیت و رهبری نظام استفاده حداکثری و با تمام ظرفیت های موجود از فضای مجازی است که برخی سیاسیون در این خصوص دچار اشتباه می شوند.

وی با اشاره به اقدام نادرست فیلترینگ تلگرام بیان داشت:  در همه عرصه ها برخورد منشوری نادرست است چون دشمن کلید واژه هایی مانند هشتگ را انتخاب می کند و با این اقدام موافق و مخالف را جدا می کند و صف بندی انجام می دهد در حالیکه برخی فعالان فضای مجازی و نیروهای انقلابی با دشمن همراهی می کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: هر کار درستی که در کشور انجام شود مستلزم فعالیت های سلبی و ایجابی است که این دو رویکرد باید همزمان و هماهنگ انجام شود تا چیزی به بار بنشیند.

اقدامات ایجابی و سلبی شورای عالی فضای مجازی هماهنگ جلو نمی رود

وی اضافه کرد: متأسفانه مجموعه اقدامات ایجابی و سلبی شورای عالی فضای مجازی هماهنگ جلو نمی رود این مشکل در رأس وجود دارد و به مشکلات اجرایی کشور بر می گردد.

ضرغامی ادامه داد:  با وجود برخی موضع گیری های پیچیده مردم راه را گم می کنند و چنانچه امکانات سلبی و ایجابی با هم بکار گرفته نشود مشکلات بروز پیدا می کند.

وی اظهار داشت: اینترنت و شبکه ملی اطلاعات مفهوم مهم و دقیقی است که باید در کشور راه اندازی و سیاست گذاری شود اما هنوز انجام نشده است.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور تصریح کرد:  پیام رسان ها می آیند و به هر دلیلی یک اقدام نادرستی در طول سالها پایدار می شود یک تحول فنی و سیاسی جدی صورت می گیرد و پهنای باند کشور و سرورها را در اختیارش می گذارند و بعد از چند سال که به قابلیتی می رسد می گویند حالا تلگرام فیلتر شود و سروش را شروع کنیم که این اشتباه است.

ساز و کار وزارت ارتباطات ما بر اساس فن آوری های جدید نیست

  وی خاطرنشان کرد: فن آوری پیام رسان های اجتماعی ناشناس است و تلگرام با اتکاء به غول های آمازون رشد می کند اما متأسفانه مخابرات و سازو کار وزارت ارتباطات ما تنها بر اساس سیم تلفن تدوین و قانونگذاری شده است.

ضرغامی ادامه داد: فضای مجازی یک تحول عظیم اعجازگونه که در تاریخ بشر هیچ اختراعی به این حد وجود نداشته است امروز همه شئون و سبک زندگی انسانها را متحول کرده است و ما باید منتظر پیامدهای آن در آینده باشیم که می خواهیم با نسلی که با این فن آوری رشد کرده چطور ارتباط برقرار کنیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور بیان داشت: موضوعی به نام فیلترینگ وجود ندارد و باید اولویت ها معین، ظرفیت ها شناسایی و مدیریت شود .

متأسفانه به لحاظ حقوقی در حوزه فضای مجازی عقب ماندگی داریم

وی با اشاره به مسائل حقوقی در حوزه فضای مجازی افزود: به صورت متراکم قوانینی وجود دارد اما متأسفانه به لحاظ حقوقی در حوزه فضای مجازی عقب ماندگی داریم و مسئولین هنوز از ابعاد مختلف آن مطلع نیستند. اگر قانون آمریکا و اروپا که بسیار جدی و در حال گسترش است در کشور اجرا شود بسیار مفید است.

ضرغامی متذکر شد:  در دنیا به دنبال این هستند که داده های بزرگ را تحلیل و بهره برداری کنند و قوانین جدی برای کنترل دارند اما در کشور ما این فن آوری آزاد آمد و همه استفاده می کنند اما نحوه استفاده و ارزش کار مجاهدان فضای سایبری در این جنگ تمام عیار اهمیت دارد.

جنگ در حوزه سایبری کارزاری با قوت و تمام عیار است

وی با بیان اینکه جنگ امروز نظامی نیست بلکه ایجاد فضای دو قطبی در جامعه از طریق فضای مجازی است گفت: جنگ در حوزه سایبری کارزاری با قوت و تمام عیار است که انسانها را می کشد و به راه خود ادامه می دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مرکز سایبری که رئیس جمهور آمریکا در عربستان افتتاح کرد امروز یکی از پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه است و بیش از 70درصد پیام ها به دنبال ایجاد ناآرامی ها در داخل کشور از این مرکز به صورت شایعه، دروغ پردازی و بزرگ نمایی منتشر شد.

وی اظهار داشت: در آستانه 40سالگی انقلاب بهترین موفقیت ها و دستاوردها را تضعیف می کنند و مشکل روانی در بین مردم ایجاد می کنند که روحیه و اعتماد به نفس را از مردم بگیرند و جامعه را بیمار کنند حتی مردم را نسبت به اصل دین و ولایت فقیه بدبین می کنند.

اتاق جنگ سایبری در کشور نداریم

 ضرغامی با بیان اینکه دشمنان خارجی و منافقین داخلی می خواهند به سرعت توسط فضای مجازی افکار عمومی را تصرف کنند خطاب به فعالان فضای مجازی گفت: در این کارزار تمام عیار کار شما عین دفاع مقدس است.

 وی با بیان اینکه متأسفانه اتاق جنگ سایبری در کشور نداریم تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی برای صیانت از اسلام و انقلاب و مبارزه با دروغ و فریب کاری کمک کنید لازم به اجازه گرفتن نیست و افسران سایبری برای انجام مأموریت خود آتش به اختیار هستند.

ظرفیت فضای مجازی و امکانات ما کمتر از دشمن نیست

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه افسران جنگ سایبری پاسخ شبهات و شایعات را می دهند افزود: ظرفیت فضای مجازی و امکانات ما کمتر از دشمن نیست چون این فضای نرم است و پول نمی خواهد و لازمه آن فکر ، تشخیص درست ، اقدام و استقامت است.

فرهنگ غنی ما نیازمند تولید جدید سایبری است

وی ادامه داد: دشمن از قدرت نرم جمهوری اسلامی در منطقه عصبانی است. نیروهای سایبری باید تولید مناسب داشته باشند و قواعد انتشار را بدانند که محتوا و قالب در فضای مجازی دارای اهمیت برابر هستند که هر دو یک بال می شوند و بال دیگر قواعد انتشار است.

ضرغامی با بیان اینکه امروز فرهنگ غنی ما نیازمند تولید جدید سایبری است خطاب به فعالان فضای مجازی اظهار داشت: خطوط و تحلیل کلی را از فرماندهان بگیرید و منسجم کار کنید که این کار برای جناح و حزب خاصی نیست بلکه برای حفظ انقلاب است.

 انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها