خبرهای داغ:
در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم

ستاره کاراته قم نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شد

ستاره مطرح و مشهور کاراته استان قم در دومین حضور متوالی خود در فینال مسابقات کاراته بازی‌های آسیایی به نشان نقره بسنده کرد.
کد خبر: ۹۰۵۰۳۸۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

ستاره کاراته قم نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، امیر مهدی‌زاده که یکی از چهار نماینده ورزش قم در بزرگترین رویداد ورزشی سال جاری قاره کهن یعنی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی به شمار می‌رود، در رقابت‌های رشته کاراته موفق به کسب نشان نقره این بازی‌ها شد.

مهدی‌زاده که سومین دوره متوالی بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گونگ‌جو چین و ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی حضور یافته بود، در رقابت‌های رشته کاراته تا قبل از دیدار نهایی عملکرد بسیار خوبی داشت، اما در نهایت نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد.

این کاراته‌کای مطرح قمی که در سال ۲۰۱۰ در گوانگ‌جو چین روی سکو نرفت و تنها مقام چهارم بازی‌های آسیایی را به دست آورد، در سال ۲۰۱۴ در اینچئون کره جنوبی تک تک حریفان خود را از پیش‌رو برداشت و به مقام قهرمانی دست یافت، اما فینال جاکارتای ۲۰۱۸ را به حریف خود باخت.

مهدی‌زاده که دارنده دو مدال طلا و یک برنز مسابقات قهرمانی جهان، دو مدال طلا و یک برنز پیکار‌های قهرمانی آسیا، عنوان قهرمانی دانشجویان جهان، نایب‌قهرمانی جام جهانی کاراته و چندین مدال طلا، نقره و برنز میادین مختلف برون‌مرزی است، در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم جاکارتای ۲۰۱۸ به حریفی از میزبان باخت.

این کاراته‌کای مطرح که تا قبل از رسیدن به دیدار نهایی موفق به شکست حریفانی از کشور‌های فیلیپین، ویتنام و ازبکستان شده بود، در دیدار نهایی وزن اختصاصی خود به مصاف نماینده کشور میزبان یعنی اندونزی رفت و با شکست غیر منتظره ۹ بر ۷ مقابل حریف به نشان نقره دست پیدا کرد.

بدین‌ترتیب مهدی‌زاده بعد از مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی، به نشان نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی بسنده کرد تا در حال حاضر تنها مدال‌آور ورزش قم از بین چهار ورزشکار کاراته، کشتی، دوومیدانی و تنیس لقب بگیرد.
ارسال نظرات