خبرهای داغ:
همزمان با دهه ولایت؛

همایش «تربیت اقتصادی» در آموزش و پرورش قم برگزار شد + تصاویر

همایش «تربیت اقتصادی» به همت کانون بسیج فرهنگیان شهید رجایی، ظهر امروز در سالن فرهنگ ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۰۵۴۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همایش تبیین گفتمان ولایت با موضوع «تربیت اقتصادی» به همت کانون بسیج فرهنگیان شهید رجایی همزمان با دهه ولایت، پیش از ظهر امروز در ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد.
در این همایش «اکبر ابدالی محمدی» مدرس دانشگاه و عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور طی سخنانی به تبیین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی در کلام رهبر معظم انقلاب پرداخت و راهکاری ترویج آن را در جامعه بیان کرد.
وی اظهار داشت: طبق نظریه هنسون استکبار جهانی به خیال باطل خود به دنبال براندازی نظام و تجزیه کشور تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی یعنی همان ۴۰ سالگی انقلاب است، زیرا عدد ۴۰ در همه ادیان بخصوص یهود مقدس است.
ابدالی محمدی تصریح کرد: ابزار‌های دشمن در تحریم اقتصادی، نفوذ اقتصادی و عملیات روانی است و به عقیده کارشناسان، ۳۰ درصد تاثیر تحریم و بقیه تاثیر عملیات روانی است.
وی با اشاره به سند ۲۰۳۰ خاطرنشان کرد: ۱۷ هدف عمده برای این سند تعریف شده که آموزش و پرورش چهارمین هدف آن است.
ابدالی ادامه داد: طبق آیه قرآن کریم، شیطان وعده فقر می‌دهد و آمریکا به عنوان شیطان بزرگ در صدد است به کمک رسانه‌ها و عملیات روانی، مردم را از فقر بترساند و مسئولان را وادار به مذاکره و سپس باج خواهی کند.
وی با اشاره به نتیجه تحقیقات موسسه اینترست اظهار داشت: ایران یکی از هشت ابرقدرت جهان است و آمریکا با وجود اینکه یکی از این هشت کشور محسوب می‌شود، ۲۱ هزار میلیارد دلار بدهی دارد.
ابدالی ادامه داد: عمده مشکلات اقتصادی ما به وابستگی به دلار و نفت مربوط می‌شود و آموزش و پرورش و معلمان باید بتوانند برای آینده رزمندگان اقتصاد مقاومتی تربیت کنند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بیشتر یک موضوع فرهنگی است تا اقتصادی، به مولفه‌های آن اشاره و بیان کرد: تقویت فرهنگ کار، تربیت جهادگر اقتصادی، کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیان، مردم بنیان، حمایت از تولید داخلی و ... از جمله مفاهیمی است که باید بدان توجه داشت و در مدرسه حمایت از کالای ایرانی را تقویت کرد.
ابدالی محمدی در پایان خاطرنشان کرد: تربیت اقتصادی با گفتمان سازی، تربیت کارآفرین از نسل خلاق، پرسشگر و ریسک پذیر، امر به معروف اقتصادی، مصرف کالای داخلی و ترزیق امید به جامعه محقق می‌شود و ضرورت دارد در راستای زمینه سازی ظهور با عنایت به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب گام‌های موثری برداریم.
مدیحه سرایی در آستانه ولادت امام هادی (ع) و عید غدیر، توزیع سوالات مسابقه غدیر و اهداء هدایا به سادات فرهنگی از دیگر بخش‌های این همایش بود.
به گفته نورعلیشاهی جانشین کانون بسیج فرهنگیان شهید رجایی، قرار است همایش گفتمان ولایت به طور مرتب هر ماه برگزار شود.
ارسال نظرات