خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد

برنامه ریزی برای رساندن مساحت گلخانه‌های قم به ۱۰۰ هکتار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: حدود ۲۲ هکتار گلخانه در استان در دست احداث داریم و به دنبال رساندن مساحت گلخانه‌های قم به ۱۰۰ هکتار هستیم.
کد خبر: ۹۰۵۱۷۵۲
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱
برنامه ریزی برای رساندن مساحت گلخانه‌های قم به ۱۰۰ هکتار
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد رضا طلایی با اشاره به رویکرد بخش شیلات در استان قم اظهار کرد: رویکرد این بخش توجه به پرورش ماهیان گرمابی از جمله ماهیان خاویاری است و اکنون چهار واحد تولید ماهیان خاویاری در استان قم داریم.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی در استان قم موجب رونق بخشیدن به اقتصاد این استان می‌شود، تسهیلات اشتغال روستایی با سود ۶ درصد در سال جاری ظرفیت بسیار خوبی برای تامین اعتبار برای اجرای پروژه‌های بخش کشاورزی در استان بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: هم اکنون مساحت گلخانه‌های استان حدود ۳۵ هکتار است و حدود ۲۲ هکتار گلخانه دیگر در استان قم در دست احداث داریم. به دنبال رساندن مساحت گلخانه‌های استان به ۱۰۰ هکتار هستیم و هر ماه یک کانتینر از محصولات گلخانه‌های قم به خارج از کشور صادر می‌شود.

طلایی محل تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز کشاورزان را تسهیلات بانکی دانست و تصریح کرد: تسهیلات مرغداران استان به دلیل شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان به مدت دو سال استمهال شد.

وی خاطرنشان کرد: استان قم به عنوان یکی از ۱۳ استان خشک کشور شناخته می‌شود و به این دلیل تسهیلات کشاورزان آسیب دیده از خشک سالی و باغداران آسیب دیده از سرمازدگی در استان قم به مدت دو سال استمهال شد.
ارسال نظرات