خبرهای داغ:
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم مطرح کرد

حل مشکل آسفالت ورودی‌های شهر قم در سال ۹۷

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: تا پایان سال جاری مشکل آسفالت ورودی‌های شهر قم حل می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۱۹۴۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
حل مشکل آسفالت ورودی‌های شهر قم در سال ۹۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمید سالاری با اشاره به پروژه‌های بخش راه استان قم در هفته دولت اظهار کرد: ۶ پروژه در این بخش در هفته دولت افتتاح شد، از جمله این پروژه‌ها نصب نیوجرسی مفصلی در بخشی از اتوبان تهران - قم و بخشی از کمربندی قم و اجرای روکش آسفالت محور آب شیرین بود.

وی ادامه داد: اجرای پروژه نیوجرسی مفصلی در محور‌های مواصلاتی استان قم موجب کاهش تصادفات می‌شود، اگر راننده‌ای نتواند وسیله نقلیه را کنترل کند، با وجود نیوجرسی مفصلی دیگر وسیله نقلیه او از گاردیل وسط جاده عبور نمی‌کند تا یک تصادف خطرناک رقم بخورد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم افزود: تا پایان سال جاری مشکل آسفالت ورودی‌های شهر قم حل می‌شود.

سالاری با اشاره به مشکل روشنایی جاده‌های منطقه قنوات اظهار کرد: بار‌ها تاسیسات روشنایی در این جاده‌ها نصب شده است، اما با سرقت کابل‌ها و تاسیسات برق در این منطقه مواجه شدیم که باید پلیس با کنترل بیشتر مانع از تکرار این اتفاقات شود.

وی ادامه داد: استان قم نسبت به استان‌های دیگر وضعیت مناسبی در زمینه روشنایی در جاده‌های برون شهری دارد، محور‌هایی همچون اتوبان قم - تهران و جاده قم -سلفچگان با توجه به کثرت تردد، در اولویت برای روشنایی قرار دارند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم افزود: تردد در جاده‌های روستایی استان به جز روز‌های تعطیل پایین است و ایجاد روشنایی در تمام این جاده‌ها صرفه اقتصادی ندارد، تنها در نقاط حادثه خیز در جاده‌های روستایی، ایجاد روشنایی در اولویت است.

سالاری با اشاره به ویژگی‌های نقاط حادثه خیز اظهار کرد: در این نقاط معمولا آمار تصادفات فوتی بالا است و هر سال جدول نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان قم به روز و در صورت لزوم در این نقاط روشنایی ایجاد می‌شود، گرچه که اعتبارات محدود است، اما اجرای پروژه‌ها در نقاط حادثه خیز جاده‌های استان قم در اولویت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر سال پیش از آغاز فصل سرما، تجهیز راهدارخانه‌های استان قم به شن و نمک و سرویس و به روز کردن خودرو‌های زمستانی را در دستور کار داریم تا در فصل سرما با مشکلی در محور‌های مواصلاتی استان مواجه نشویم.
ارسال نظرات