خبرهای داغ:

موشک‌های کروز فرهنگی مهیا است

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: مهمات انبار شده بسیار داریم، موشک‌های کروز فرهنگی و...آماده است، باید هرکسی خودش آتش به اختیار باشد و منتظر کسی نماند.
کد خبر: ۹۰۵۳۰۱۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، به نقل از شورای سیاست گذاری جشنواری مردمی فیلم عمار، وحید جلیلی در جمع طلاب و روحانیون و فعالان فرهنگی با اشاره به خطبه متقین نهج البلاغه، اظهار داشت: امیرالمومنین علی (ع) در این خطبه بیش از 100 صفت را برای متقین می‌شمارد که بسیاری از آن‌ها قابلیت اجرا شدن در زندگی همه ما را دارد.

وی افزود: در صفات متقین آمده است که متقی کسی است که صبح را شب می‌کند در حالی که دغدغه آن‌ها این است که آیا من شکرگزار بوده‌ام یا نه.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار یادآور شد: توجه به همین فراز از نهج‌البلاغه می‌تواند بخش اصلی مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور را حل و فصل کند.

وی با بیان اینکه نسبت به نعمت‌ها غافل هستیم، تصریح کرد: همین امر سبب می‌شود وضعیت بغرنجی داشته باشیم و گاهی آمریکا ما را تحریم می‌کند و نمی‌گذارد ما به توسعه دست یابیم، اما وقتی با صرف هزینه‌های هنگفت به داشته‌هایی می‌رسیم، خودمان را با بی‌توجهی از آن محروم می‌کنیم.

جلیلی افزود: ما 2 نوع غرب‌زده در کشور داریم یک عده که متعارف هستند تمام آرزویشان غرب است و یک نوع هم رو به غرب ایستاده، اما غرب را جامعه شیطانی معرفی می‌کنند؛ این 2 نوع در عین مخالفت، در روی برگرداندن از داشته‌های جامعه خودی مشترک هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید که اگر دشمن را دیدید بلافاصله بسیج شوید و هر آنچه در توان دارید در مقابل آن‌ها انجام دهید.

وی ادامه داد: جامعه ما در طی این 40 سال پرظرفیت‌ترین جوامع بوده و توانسته افتخارات و قهرمانانی را تربیت کند که در هیچ جای دنیا چنین رشدی را شاهد نبودیم.

جلیلی با تصریح اینکه باید در هر جمع حزب اللهی ورود پیدا کنیم و جرئت دفاع از نظام را داشته باشیم، گفت: شهدای مدافع حرم جانشان را در راه دفاع از جمهوری اسلامی فدا کردند در شرایطی که اکثر آن‌ها امثال حججی‌ها جمعی از نیروهای بسیج سازندگی هستند که از کل محرومیت‌ها و فقرها خبر داشتند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال نا‌امید کردن اقشار مختلف مردم است، افزود: امروز شجاعت در این نیست که شعار دهیم که قوه قضاییه با مفسدان برخورد کند، بلکه شجاعت در این است که از جمهوری اسلامی دفاع کنیم و مردم را مسؤولیت‌پذیر کنیم.

جلیلی تصریح کرد: ما انقلاب کردیم که حکومت را مسؤول کنیم این بدان معنا نیست که مردم را غیرمسؤول کنیم.

وی افزود: پس از برجام بسیاری از افراد با پورشه به خیابان ریختند و خوشحالی کردند که تحریم‌ها تمام شد کسانی که اصلا طعم نداری و تحریم را نچشیده بودند.

جلیلی خاطرنشان کرد: امام جمعه سرپل‌ذهاب 2 ماه بعد از زلزله در چادر زندگی می‌کند اما از 20 شبکه سراسری جمهوری اسلامی یکی حاضر نیست اسم این امام جمعه را بیاورد، این نشان می‌دهد که این جامعه مریض است، اما کافی‌است که ایشان یک اختلاس می‌کرد می‌دیدید که در کل کشور معروف می‌شد.

وی یادآور شد: حزب اللهی‌ها نسبت به داشته‌های انقلاب اسلامی بسیار بی‌تفاوت و بی‌اعتنا هستند.

جلیلی به آمار بالای خودکشی و درآمدهای پایینی که در کشورهای توسعه یافته‌ای همچون ژاپن و چین وجود دارد اشاره کرد و بیان داشت: حالا ما در چنین شرایطی که مشکلاتمان به حد این کشورها هم نمی‌رسد با رسانه‌های معاند و ضدانقلاب و... همدستی می‌کنیم که ملت ایران مفلوک هستند.

وی اظهار داشت: زمانی ما در طول 10 سال موفق نمی‌شدیم یک فیلم بسازیم، اما می‌بینیم الان در طول یک‌سال 10 فیلم ساخته می‌شود اما نسبت به شناساندن کارگردانانی همچون حاتمی‌کیا به جهانیان و حتی در کشور خودمان کوتاهی می‌کنیم.

به گفته جلیلی، امروز در ایران چنین اشخاصی حتی در بین افراد حزب اللهی هم ناشناخته مانده‌اند و امر به معروف در جامعه ما به مراتب مهجورتر از نهی از منکر است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار به فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: این بیانات شیوای رهبر نشان می‌دهد که مهمات انبار شده بسیار داریم، موشک‌های کروز فرهنگی و...آماده است و باید هرکسی خودش آتش به اختیار باشد و منتظر کسی نماند.

وی تاکید کرد: باید فرصت‌شناسی داشته باشیم و بتوانیم از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم، اما به این امر بی‌توجه هستیم.

جلیلی یادآور شد: اگر اهل اتحاد و تعاون نباشیم حتی اگر امیرالمومنین(ع) هم رهبر باشد شکست خواهید خورد.

وی خاطرنشان کرد: جبهه فرهنگی انقلاب باید به جبهه اقتصادی، اجتماعی و ... تبدیل شود تا بتوانیم مشکلات مردم را حل و فصل کنیم و در این راه نباید منتظر دولت باشیم، چرا که در هیچ کجای دنیا دولت به تنهایی همه کارها را انجام نمی‌دهد.

ارسال نظرات