خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مطرح کرد

شاخص‌های کارمند نمونه در دیدگاه اسلام

استاد حوزه علمیه یکی از شاخص‌های کارمند نمونه را احساس مسؤولیت دانست و گفت: در کشور‌های دیگر مسئولیت را به عنوان یک کاری که باید در آن مملکت انجام شود می‌بینند، ولی ما یک نگاه الهی داریم، زمانی که مسئولیت را یک وظیفه الهی بدانیم این موضوع نظارت خداوند تاثیر بسزایی در انجام درست کار وفعالیت خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۵۳۴۱۹
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
شاخص‌های کارمند نمونه در دیدگاه اسلام
به گزارش خبرگزاری بسیج ازقم، حجت الااسلام والمسلمین علی نظری منفرد ظهر امروز در مراسم تقدیراز کارمندان نمونه استان قم، ضمن تبریک هفته دولت گفت: امیدواریم همه کارمندان در عرصه خدمت رسانی که هدف اصلی است کوشا و موفق باشند.

وی با بیان سخنانی از شهید مطهری ادامه داد: یک کارمند و کسی که مسؤولیتی را می‌پذیرد و به عنوان مسؤول و کارمند نخبه انتخاب می‌شود باید شاخص‌هایی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به موضوع آگاهی به عنوان یکی از شاخص‌های کارمندان نمونه گفت: کسی که مسئولیتی را برعهده می‌گیرد باید به همه جوانب آن آگاهی لازم را داشته باشد، در غیر این صورت مشکل ساز می‌شود، هر کاستی و مشکلی که در انجام مسئولیت‌ها به وجود می‌آید به ناآگاهی مربوط است.

وی یکی دیگر از شاخص‌های کارمند نمونه را احساس مسئولیت دانست و گفت: اگر مقایسه‌ای بین کشور خود با کشور‌های دیگر داشته باشیم، می‌بینیم که در کشور‌های دیگر مسئولیت را به عنوان یک کاری که باید در آن مملکت انجام شود می‌بینند، ولی ما یک نگاه الهی داریم، و مسؤولیت را یک وظیفه الهی می‌دانیم.

نظری منفرد ادامه داد: نگاه اول از نظر عرق ملی بسیار زیباست، ولی اگر یک نگاه الهی داشته باشیم در انجام وظیفه بسیار تاثیر دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نامه امام علی (ع) به یکی از استانداران ادامه داد: موضوع دیگر برنامه ریزی و عمل است، شاید فردی آگاهی لازم را داشته باشد و احساس مسئولیت هم داشته باشد، ولی در مقام عمل ضعیف باشد، باید سعی شود در تمام بخش‌های مسؤولیت به خوبی و درستی عمل شود.

وی با اشاره به نظارت خداوند بر کار‌ها گفت: زمانی که مسؤولیت را یک وظیفه الهی بدانیم این موضوع نظارت خداوند تاثیر بسزایی در انجام درست کار و فعالیت خواهد داشت.

نظری منفرد با بیان اینکه نباید کمیت ما را از کیفیت باز دارد، ادامه داد: اگر کمیت مطلوب است، کیفیت هم باید مطلوب باشد، کار را به خوبی و درستی انجام دادن هم باد مد نظر قرار گیرد، باید به کیفیت در کنار کمیت توجه شود.
ارسال نظرات