خبرهای داغ:
اجرای مرحله دوم رزمایش خدمت؛

اعزام 15 گروه جهادی به حاشیه شهر و روستاهای گالیکش + تصاویر

مراسم افتتاحیه مرحله دوم رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) ۲ گالیکش با محوریت گروه‌های جهادی در مسجد امام حسین علیهم‌السلام این شهر با حضور جانشین سپاه و جمعی از بسیجیان این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۴۵۱۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان،جانشین سپاه شهرستان گالیکش در آیین افتتاح این رزمایش گفت: بسیج از بدو تشکیل در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به‌فرمان امام خمینی (ره) وارد عرصه جنگ و نظامی شد و در دفاع مقدس بیشترین خدمت را به انقلاب و نظام کرد.

سرگرد پاسدار احمد کوهستانی افزود: پس از جنگ نیز بسیجیان در عرصه‌های اجتماعی فرهنگی و... حضور و برنامه دارند و پای‌کار نظام و انقلاب هستند. هر جا که به بسیجیان نیاز بوده حضورداشته‌اند.

وی با اشاره به ویژگی‌های بسیجیان گفت: جایگاه بسیج، جایگاه راه انبیا و اولیا خدا است، بسیج همیشه در صراط مستقیم، همیشه پیرو ولایت‌فقیه و در زمره مدافعین انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون بوده است.

جانشین سپاه گالیکش با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای بسیج موضوعات اجتماعی است گفت: بسیج در موضوعات اجتماعی نمی‌تواند بی‌توجه باشد و نگاهی به دوروبر و جامعه خود نداشته باشد. با این مقدمه لزوم تشکیل گروه‌های جهادی در سازمان بسیج مستضعفین احساس شد و گروه‌های جهادی شکل گرفت.

کوهستانی موضوعات فرهنگی، عمرانی، بهداشت و درمان، محرومیت‌زدایی و ... را ازجمله فعالیت گروه‌های جهادی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) ۲ گالیکش 13 و 14 شهریورماه برگزار شد گفت: مرحله دوم این رزمایش از ۹ الی ۲۹ شهریورماه با محوریت اردوهای جهادی در گالیکش شروع به کار خواهند کرد.

جانشین سپاه گالیکش اهداف گروه‌های جهادی را برنامه‌ریزی جهت تمرکز رده‌ها و اقشار با توان گروه‌های جهادی و تقویت جریان ارزشی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی همراهی و رضایتمندی مردم، ایجاد یاس و ناامیدی در دشمن، تقویت روحیه نیروهای عمل‌کننده و جهادی و تقویت روحیه ملی را از دیگر اهداف تشکیل گروه‌های جهادی در جامعه نام برد.

کوهستانی گفت: گروه‌های جهادی گالیکش در مناطق حاشیه شهر روستای اسلام‌آباد و محله شیخ‌آباد مستقر خواهند شد.

جانشین سپاه گالیکش ساخت خانه عالم، تکمیل آشپزخانه مسجد، رنگ‌آمیزی و نوسازی مدرسه، ایجاد اشتغال (با سرمایه‌گذاری خیر و در اختیار گذاشتن مکان رایگان توسط اهالی روستا)، هدایت آب‌های سطحی (جدول‌کشی)، اعزام گروه جهادی جهت کمک در ساخت خانه محروم، ویزیت رایگان، مشاوره در زمینه‌های مختلف، میز خدمت، کلاس آموزش اشتغال، کلاس‌های خود امدادی و دگر امدادی، اعزام تیم دامپزشکی و ... را جمله برنامه‌های گروه‌های جهادی در روستای اسلامی آباد اعلام کرد.

کوهستانی لایروبی انهار، میز خدمت، ویزیت رایگان، مشاوره در زمینه‌های مختلف، کلاس آموزش اشتغال، کلاس خود امدادی و دگر امدادی، اعزام تیم دامپزشکی، انتقال خون و ... را ازجمله برنامه‌های گروه‌های امدادی در محله شیخ‌آباد اعلام کرد.

وی اظهار داشت: 15 گروه جهادی با شعار "خدمت بی‌منت برای مردم نجیب" در رزمایش خدمت شهرستان گالیکش حضور دارند.

جانشین سپاه گالیکش در پایان کمک به ساخت مساجد روستاهای پاسنگ بالا، فرنگ، پادلدل و یورت کاظم، کمک به ساخت غسالخانه روستاهای تراجیق و لیرو، کمک به ساخت 6 مورد خانه محرومین در روستاهای عرب بوران، اسماعیل‌آباد و اسلام‌آباد را ازجمله برنامه‌های محرومیت‌زدایی انجام‌شده گروه‌های جهادی گالیکش در سال 96 عنوان کرد.

 
 
جلال پاک نژاد  خبرنگار بسیج شهرستان گالیکش
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها