خبرهای داغ:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم تشریح کرد:

کارکرد‌های هشت‌گانه پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با بیان اینکه هشت رویکرد در حوزه پدافند غیرعامل تعریف شده است گفت: پدافند‌های زیستی، سایبری، شیمیایی، پرتویی، کالبدی، مردم محور و عمومی کارکرد‌ها و عملکرد‌های هشت‌گانه پدافند غیر عامل هستند.
کد خبر: ۹۰۵۶۵۶۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵
کارکرد‌های هشت‌گانه پدافند غیرعامل
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی متقیان شنبه شب در جلسه شورای پدافند غیرعامل که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد با اشاره به کارکرد‌های پدافند غیرعامل اظهار کرد: مهم‌ترین و نخستین کارکرد پدافند غیرعامل ارائه خدمات ضروری به مردم و حفظ جان آن‌ها است.

وی با بیان اینکه پایدار سازی مدیریت عالی کشور از دیگر کارکرد‌های پدافند غیرعامل است افزود: پدافند غیرعامل کارکرد‌های زیادی دارد که حفاظت از شهر‌ها و جان مردم از سنتی‌ترین و قدیمی کارکرد‌های آن است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با بیان اینکه هشت رویکرد در حوزه پدافند غیرعامل تعریف شده است خاطرنشان کرد: پدافند‌های زیستی، سایبری، شیمیایی، پرتویی، کالبدی، مردم محور و عمومی کارکرد‌ها و عملکرد‌های هشت‌گانه پدافند غیر عامل هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه در استان قم پراکندگی زیادی در حوزه صنایع شیمیایی وجود دارد و این مسئله باید مورد پیگیری قرار گیرد و مشکلات موجود برطرف شود.

متقیان به تشریح پدافند کالبدی پرداخت و گفت: پدافند کالبدی به عنوان کارویژه برای دستگاه راه و شهر‌سازی و شهرداری مطرح شده است که تاثیرات بسیار زیادی در کاهش خسارت انفجار‌های ساختمان‌ها دارد و خوشبختانه در حال حاضر شهرداری پیگیر این مسئله است.

وی با اشاره به پدافند عمومی عنوان کرد: پدافند عمومی متوجه مردم است که به آمادگی مردم در شرایط خاص بستگی دارد بنابراین در این زمینه آمادگی ذهنی و عملی مردم باید تقویت شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم تصریح کرد: براساس بند ز. دستورالعمل بودجه سال ۱۳۹۶، تمامی دستگاه‌ها مکلف شدند که یک درصد از بودجه و اعتبار خود را به پدافند غیرعامل اختصاص دهند که با همدلی و همکاری اغلب دستگاه‌ها اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۱ دستگاه که اعتبار و بودجه مناسبی داشتند در طرح جامع پدافند غیرعامل استان دخیل بودند گفت: به منظور تقویت پدافند غیرعامل در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف براساس برنامه‌های ریزی‌های انجام بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شد و در مجموع نیز حدود ۳/۶ میلیارد تومان دستگاه‌ها برای پدافند غیرعامل هزینه کردند.

متقیان در ادامه به تشریح بهره‌برداری‌های دستگاه‌های مختلف استان از طرح‌های پدافند غیرعامل پرداخت و اظهار کرد: دستگاه‌هایی همانند شهرداری در قالب طرح جامع پدافند غیرعامل در حال هزینه‌کرد و فعالیت هستند و می‌توان گفت: در مجموع در سطح استان اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی در پایان گفت: خوشبختانه اعتبار موردنیاز به منظور اجرای طرح پدافند غیرعامل از سازمان پدافند غیرعامل در تهران تأمین شده است و در حال انعقاد برخی قرارداد‌ها نیز هستیم.
ارسال نظرات