خبرهای داغ:
در هفته دفاع مقدس برگزار شد

اردوی جهادی شبکه دامپزشکی در مناطق مرزی نهبندان

به مناسبت هفته دفاع مقدس اردوی جهادی شبکه دامپزشکی در منطقه مرزی و عشایری گرم و تمامده برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۱۴۶۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهندس محمدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان، سرهنگ شاهوردی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، رئیس شبکه دامپزشکی و جمعی از مسئولین شهرستان از اردوی جهادی شبکه دامپزشکی در منطقه مرزی و عشایری گرم و تمامده بازدید نمودند.

محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: اردوي جهادي دامپزشکی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و با هدف خدمت به مناطق محروم، كنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي دامي، بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام، معاینه و ويزيت رايگان در منطقه گرم و تمامده اجرا شد.

وی ادامه داد: سرمایه دامی کشور پس از نفت دومین سرمایه ملی ازنظر اقتصادی محسوب می‌شود که نقش عمده‌ای در اقتصاد شهرستان دارد و با توجه به خشکسالی‌های اخیر، حفظ و حراست از دام های منطقه جهت پیشگیری از آسیب‌های بعدی دارای اهمیت است .

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای جهادی و ارائه خدمات به مردم مناطق محروم و روستائیانی که بضاعت مالی آنها ضعیف است، بر هیچکس پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: در این اردوی جهادی  10 هزار متر مربع  جایگاه دام سم پاشی و 5000  رأس دام سبک، سنگین و شترمرغ علیه بیماری های دامی واکسینه شدند .

راه انجام یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 72 هزار متر مربع از جایگاههای دام شهرستان جهت پیشگیری از تب کریمه کنگو سم پاشی شده و همچنین 287 هزار و 667 رأس نوبت سر دام علیه انواع بیماری ها از قبیل آبله، تب برفکی، بروسلوز، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری واکسینه شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها