خبرهای داغ:
امام جمعه اهل سنت اسدیه:

حادثه تروریستی اهواز به اتحاد و انسجام ملت ایران می افزاید

امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: حوادث تلخی مانند حادثه تروریستی اهواز هر زمان که روی دهد، به اتحاد و انسجام ملت می افزاید و همه ما را در صحنه نگه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۶۱۸۰۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مولوی سید احمد عبداللهی در همایش رزمندگان اهل سنت شهرستان درمیان با تسلیت حمله تروریستی کور دشمن در اهواز که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنانمان در 31 شهریور امسال شد افزود: حادثه تروریستی اهواز نشان از ناتوانی دشمن است.


وی گفت: این جنایت وحشیانه که منجر به کشتار مردم بی گناه شد، با حمایت و هدایت استکبار جهانی صورت گرفت.


امام جمعه اهل سنت اسدیه بیان کرد: این جنایت از سوی عده ای کوردل و بزدل انجام شد که در رژه آغاز هفته دفاع مقدس به جان مردم افتادند و ناجوانمردانه عده ای بی گناه را به شهادت رساندند.


وی گفت: علمای شیعه و سنی در فضای مجازی حادثه تلخ اهواز را محکوم کردند و مشخص می شود ما هنوز اتحاد و اخوت دوران دفاع مقدس را داریم چرا که هدف همه ما اسلام و وطن است.


مولوی عبداللهی افزود: مولوی عبداللهی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس از افتخارات ماندگار در جامعه است گفت: دفاع مقدس ما ریشه قرآنی دارد چرا که دفاع از اسلام، مسلمین و وطن، امر بزرگ قرآن به مسلمانان است.


وی اظهار داشت: در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز از افرادی که در جنگ های مختلف حضور و نقش آفرینی داشتند به بزرگی یاد می شد و ما نیز باید قدردان زحمات رزمندگان خودمان در هشت سال دفاع مقدس باشیم چرا که خودشان و خانواده های آنان برای امنیت ما سختی های زیادی را متحمل شده اند.


وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس فقط در برابر عراق دفاع نمی کردیم بلکه در این دوران ما با صدام مقابله می کردیم که دنیا با انواع تجهیزات نظامی و جنگی در کنار او بود و خودش نیز در اوج قدرت بود.


امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: هرچند در دوران جنگ تعداد زیادی شهید دادیم و قسمت های زیادی از کشورهای ما ویران شد اما ارزش داشت که دشمن را با ذلت و زبونی از وطن بیرون کردیم و یک وجب از خاک وطن را از دست ندادیم.


وی افزود: سال 1361 که همراه تعدادی از علما از مناطق جنگی بازدید داشتم بسیاری از شهر ها به تلی از خاک تبدیل شده بود اما اخراج و ذلت و خواری دشمنان در برابر خون شهید و ویرانی های شهرهای کشور معامله ای با ارزش بود که امروز از آن بهره می بریم.


وی رمز پیروزی جنگ نابرابر دشمن را اتحاد همه اقشار، مذاهب، سلایق و قومیت ها برای دفاع از وطن ذکر کرد و گفت: در دفاع مقدس بحث شیعه و سنی یا کرد، لر، ترک، عرب و عجم نبود و تقدیم شهید، جانبار و آزاده از تمامی قومیت ها و مذاهب گواه بر این موضوع است.


مولوی عبداللهی ادامه داد: هر فردی که برای دفاع از اسلام و مسلمین قدم به میدان دفاع گذاشته کار بسیار با ارزشی انجام داده است و اجر و پاداش شما رزمندگان هرگز پیش خداوند ضایع نمی شود و ملت ایران همیشه قدردان زحمات شما هستند.


وی با بیان اینکه اگر زمانی امنیت کشور مانند کشورهای همسایه دچار خدشه شود تمامی جامعه آسیب می بیند گفت: گاهی خداوند صحنه هایی را به وجود می آورد که اگرچه در ظاهر شر به نظر می رسند اما به خیر و نفع ما هستند که موضوع دفاع مقدس از جمله این صحنه ها است.


امام جمعه اهل سنت اسدیه با تاکید بر اینکه دفاع مقدس به ظاهر شری بود که خیرهای زیادی برای ما به دنبال داشت گفت: چرا که ملت ما دشمنان خود را شناخت و بیدار شد یا در تحریم های مختلف دشمنان مشخص شد که از کشورهای اجنبی به ما چیزی نمی رسد و باید خود برای حل مشکلات کشور دست به کار شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها