همایش همکلاسی آسمانی

بوشهر-همایش همکلاسی آسمانی به یاد 14شهید دانش آموز دبیرستان آیت الله طالقانی شهر دیر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۲۹۱۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر،  امام جمعه بندر دیر در همایش همکلاسی آسمانی و بزرگداشت شهدای دانش آموز دبیرستان آیت الله طالقانی بندر دیر اظهار داشت:دانش آموزان ما در دوران دفاع مقدس در کنار معلمان خود سنگر مدرسه را رها کرده و سنگر ایثارگری و شهادت در راه آرمان های اسلام را برگزیدند.

وی افزود:  ملت ایران در دفاع مقدس با الهام گیری از قیام عاشورا  و با ایثارگری و جانفشانی عزت خود را حفظ کردند.

حجت الاسلام  سیدعلی حسینی  بیان کرد:ما هیچگاه اهل جنگ نبوده و نیستیم اما هر زمانی که دشمن حمله کند از خود دفاع می کنیم که نمونه آن را در هشت سال جنگ تحمیلی مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه ما هیچ گاه شروع کننده  جنگی نبوده و نیستیم، افزود: اگر دشمن جنگ نظامی راه بیاندازد قطعا ملت ما همانند دهه 60 اشغال کشورشان را تحمل نکرده و برای دفاع از ارزش ها و خاک وطنشان وارد عمل می شوند.

حسینی با اعلام اینکه دشمن جرأت جنگ نظامی با ایران ندارد، گفت: امروز با جنگ نرم دشمن که خطرناکتر از جنگ نظامی است ومواجه ایم .

وی تصریح کرد: دشمنان امروز بدنبال کمرگ کردن ارزش ها و روحیه شهادت طلبی در بین نسل جوان ما هستند و همزمان با جنگ اقتصادی فشار روانی وارد کرده و در صدد ناامیدی مردم از نظام هستند.

امام جمعه بندر دیر تأکید کرد: خطر بزرگ امروز این است که تحت تأثیر القائات دشمن قرار گرفته و شهیدان و ارزش های دفاع مقدس را به فراموشی بسپاریم .

وی عنوان کرد: برای مقابله با دشمن بصیر و آگاه باشیم و قدر  ایثارگری ها و فداکاری های شهدای دانش آموز را بدانیم.

وی با اشاره به حمله تروریسی 31 شهریور ماه اهواز یاد آور شد: دشمن فکر می کند با ترور و به شهادت رساندن عده ای از هموطنان ما می تواند مردم را با خود همراه کند اما حضور باشکوه ملت در تشییع جنازه این شهدا نشان داد که این ترفند دشمن راه به جایی نمی برد.

یکی از مدیران دهه 60 دبیرستان آیت الله طالقانی نیز گفت:وجه مشترک دانش آموزان دهه 60 و 90 در بصیرت و معنویت آنان است و  اگر روزی فرمان جهاد صادر شود قطعا دانش آموزان کشور برای جانفشانی آماده اند.

محمد مقاتلی افزود: وجود 36 هزاز شهید دانش آموز برگی زرین  و افتخاری ماندگار برای دانش آموزان است.

مدیر فعلی دبیرستان آیت الله طالقانی  اظهار کرد:  در دوران دفاع مقدس عزیزانی از این دبیرستان راهی جبهه ها شدند که امروز مایه سربلندی ما هستند.

انتهای خبر./

ارسال نظرات