خبرهای داغ:
آیت‌الله سبحانی:

فقه القرآن درس رسمی در حوزه‌های علمیه شود

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: فقه القرآن باید به درس رسمی در حوزه‌های علمیه تبدیل شود و برنامه آموزشی طلاب خارجی باید متفاوت از برنامه آموزشی طلاب ایرانی باشد.
کد خبر: ۹۰۶۵۵۳۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
فقه القرآن درس رسمی در حوزه‌های علمیه شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) با اشاره به پایه‌های اسلام اظهار کرد: یکی از پایه‌های این دین تبلیغ است، البته تا علم مبلغ در حد کافی نباشد ضرر فعالیت او بیشتر از ضرر عدم تبلیغ است.

وی ادامه داد: مبلغ علاوه بر کتاب و سنت باید از جهان خارج مطلع بوده و نسبت به مشکلات جوانان آگاه باشد تا بتواند بر روی دیگران تاثیر بگذارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اینترنت درعین حال که یک وسیله خیر است یک وسیله شر هم است و جریان‌های ضد دینی مطالب ضد خود را از طریق اینترنت به دیگران می‌رسانند.

آیت‌الله سبحانی برنامه آموزشی طلاب خارجی را متفاوت از برنامه آموزشی برای طلاب ایرانی دانست و تصریح کرد: باید فقه القرآن به درس رسمی در حوزه‌های علمیه تبدیل شود و علاوه بر جنبه علمی باید روی اخلاق طلاب خارجی در جامعه المصطفی کار شود.

وی ادامه داد: باید زندگی اساتید و طلاب جامعه المصطفی برای دیگران الگو باشد، در طول تاریخ در مناطقی از جهان، مردم به دلیل اخلاق نیکوی چند تاجر مسلمان، اسلام آوردند.

این مرجع تقلید افزود: رسول اکرم (ص) براساس آیات قرآن برای مردم اسوه بود، اخلاق و رفتار امام خمینی (ره) نیز برای طلاب الگو است، امروز برای هدایت جامعه نیاز به الگو داریم، جامعه الگوپذیر است و در چند سال اخیر شاهد تغییر الگوی اصلاح سر در کشور بودیم.

آیت‌الله سبحانی الگو‌های مثبت در جامعه را قابل گسترش دانست و تصریح کرد: الگو بودن یک روحانی در جامعه تاثیر بیشتری نسبت به بیان او دارد.

وی ادامه داد: یک دانشگاه عظیم به نام جامعه المصطفی در پرتوی انقلاب اسلامی در کشور به وجود آمد، پیش از انقلاب تنها پنج طلبه خارجی در حوزه علمیه قم داشتیم، اما در پرتوی انقلاب دانشگاه عظیمی در شهر قم به نام جامعه المصطفی با اساتید خوب و برنامه منظم ایجاد شد که این دانشگاه می‌تواند به اهداف خود برسد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: تشویق استاد نسبت به شاگرد اثرگذار است و اساتید باید شب و روز با شاگردان خود زندگی کنند، طلاب جامعه المصطفی باید بعد از رسیدن به حدی از علم و دانش به کشور‌های خود برگردند تا پیام شیعه را به گوش جهانیان برسانند، استبصار در جهان پیش می‌رود و مستبصران نیاز به معلم دارند تا منحرف نشوند.

در آخرین بخش این مراسم با حضور آیت‌الله سبحانی از ۱۱ طلبه برتر برادر و خواهر جامعه المصطفی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات