خبرهای داغ:
از سه شنبه تا جمعه

نخستین نمایشگاه جامع نیازمندی‌های اربعین برپا می‌شود

مسؤول نخستین نمایشگاه جامع نیازمندی‌های اربعین از برپایی این نمایشگاه از روز سه شنبه تا جمعه این هفته به همت جامعه ایمانی مشعر و مسجد مقدس جمکران خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۵۵۵۳
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
نخستین نمایشگاه جامع نیازمندی‌های اربعین برپا می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد تدین افزود: چند سالی است که جامعه ایمانی مشعر، همایش هیأت‌های فعال در عرصه اربعین را برای تبیین سیاست‌ها و راهبرد‌های کلان و ایجاد هم افزایی در بین هیئات و همچنین بررسی آسیب‌ها و انحرافات احتمالی این عرصه را در دستور کار دارد که إن شاء الله این فعالیت در سال جاری، با برگزاری نخستین نمایشگاه جامع نیازمندی‌های اربعین، جلوه دیگری خواهد داشت.

وی در خصوص مشخصات و ویژگی‌های این نمایشگاه ادامه داد: تلاش ما و فعالان مختلف این عرصه در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این بوده تا این نمایشگاه، شکلی جامع و کامل داشته باشد تا هر زائر عتبات عالیات در اربعین حسینی بتواند ضمن اطلاع یافتن از مختصات عمومی و خاص این سفر معنوی، هم امکان تهیه ملزومات خود را اعم از ملزومات شخصی، فرهنگی، بهداشتی و رفاهی داشته باشد و هم امکان ثبت نام در طرح‌های مختلف و متنوع فرهنگی و معنوی را بیابد که یکی از این طرح ها، امکان ثبت نام به عنوان خادم در سامانه راهنمایی زائران خواهد بود.

این فعال فرهنگی بیان کرد: عرضه محصولات و خدمات فرهنگی، بهداشتی و رفاهی (ملزومات پیاده روی نجف – کربلا) در این نمایشگاه با قیمت و تخفیف‌های مناسب همراه خواهد بود.

تدین در ادامه این نمایشگاه را نوعی بازارچه فرهنگی – خدماتی برای زائران اربعین حسینی و همه علاقمندان به ساحت خاندان اهل بیت (ع) خواند و اضافه کرد: در این نمایشگاه، مبلّغان اربعین هم حضور خواهند داشت تا برنامه هایشان را برای موکب داران و مردم تشریح کنند. همچنین اطلاع رسانی درباره موکب‌های خارجی، پاسخگویی به شبهات، آسان‌ترین راه‌های ارتباطی زائران با خانواده و بستگان خود و معرفی طرح‌هایی مانند «نایب شهید» یا «گروه امانتداری در نجف»، از دیگر برنامه‌های نخستین نمایشگاه جامع نیازمندی‌های اربعین است.

مسؤول نخستین نمایشگاه جامع نیازمندی‌های اربعین ارائه مشاوره‌های موضوعی مختلف برای زائران را از دیگر برنامه‌های این حرکت فرهنگی برشمرد و از همه دعوت کرد تا از این نمایشگاه بازدید کنند.

نخستین نمایشگاه جامع نیازمندی‌های اربعین با اقدام و همت مشترک جامعه ایمانی مشعر و مسجد مقدس جمکران از سه شنبه دهم تا جمعه سیزدهم مهر ماه سال جاری از ساعت ۱۵ تا یک بامداد هر روز در شبستان امام هادی (ع) واقع در درب شماره یک مسجد مقدس جمکران قم، میزبان علاقمندان خواهد بود.
ارسال نظرات