خبرهای داغ:
امام‌جمعه میامی:

وقف مهم‌ترین پشتوانه فرهنگ عاشوراست

امام‌جمعه میامی گفت: وقف و موقوفات مهم‌ترین پشتوانه محرم و فرهنگ عاشوراست.
کد خبر: ۹۰۶۶۷۹۵
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانعلی صفایی پور در آیین افتتاح دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان میامی که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، فرماندار میامی، تعدادی از مسئولان این شهرستان، هیات امنای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: واقفان خیراندیش با ریزبینی و تیزبینی در جهت رفع مشکلات جامعه خود، موقوفاتی ایجاد کرده‌اند و این چشمه جاری و ساری همچنان در جریان است و مردم از آن بهره می‌برند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های این سنت حسنه افزود: وقف و موقوفات از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند و می‌بینم که وقف در تمامی مقوله‌ها اعم از اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی دارد.
امام‌جمعه میامی خواستار معرفی بیش از پیش واقفان خیراندیش شد و عنوان کرد: علاوه بر معرفی موقوفات موجود و بیان آثار و برکان آن‌ها باید در جهت ایجاد موقوفات جدید بر اساس نیاز‌های روز جامعه گام برداریم.
وی اجرای صحیح نیات واقفان خیراندیش را یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان و تصریح کرد: کار کردن در سازمان اوقاف و امور خیریه بسیار دشوار است و روحیه کار جهادی می‌طلبد.
صفایی پور خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف باقیات‌الصالحات ماندگاری است که همه باید در جهت تشویق و ترغیب خیران به این عمل نیکو تلاش کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها